EFFENBERGER, Tomáš a Radek PELÁNEK. Visualization of Student-Item Interaction Matrix. Online. In Muhittin Sahin, Dirk Ifenthaler. Visualizations and Dashboards for Learning Analytics. Cham: Springer, 2021, s. 439-456. Advances in Analytics for Learning and Teaching. ISBN 978-3-030-81221-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-81222-5_20.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Visualization of Student-Item Interaction Matrix
Autoři EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Cham, Visualizations and Dashboards for Learning Analytics, od s. 439-456, 18 s. Advances in Analytics for Learning and Teaching, 2021.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/21:00123675
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-030-81221-8
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-81222-5_20
Klíčová slova anglicky exploratory data analysis; learning environment; heat map; dotted chart
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D., učo 410350. Změněno: 12. 1. 2022 13:25.
Anotace
One type of visualization of data from digital learning environments focuses on students’ interaction with the educational content. Students may, for example, answer questions, read texts, or solve problems. We can represent these interactions as a matrix, where rows correspond to students, columns to educational items, and values to some aspect of student activity (e.g., the correctness of answers, response times, the order of actions). Visualizing this matrix is useful for several purposes. For teachers, it can provide an understanding of the skill and behavior of their students. For system developers, it can provide insight into the behavior of both students and adaptive algorithms, and it can also help detect suspicious activity. For researchers, it can provide an understanding of the properties of datasets used in experiments and valuable warnings about biases that are present in data. However, suitable visualization of the student-item interactions is nontrivial. To facilitate the design of the visualization, we provide a systematic discussion of approaches to student-item matrix visualization. Using data from an introductory programming exercise, we also provide specific illustrations of different visualization designs.
Návaznosti
MUNI/A/1573/2020, interní kód MUNázev: Aplikovaný výzkum: vyhledávání, analýza a vizualizace rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka, umělá inteligence pro analýzu biomedicínských obrazů.
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum: vyhledávání, analýza a vizualizace rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka, umělá inteligence pro analýzu biomedicínských obrazů.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:49