D 2021

Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic

DOSEDLA, Martin, Karel PICKA a Michal HANZL

Základní údaje

Originální název

Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic

Název česky

Názory učitelů na využití VR technologií ve vzdělávání na základní škole v ČR

Autoři

DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Karel PICKA (203 Česká republika, domácí) a Michal HANZL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Danvers, ICETA 2021 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 113-119, 7 s. 2021

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00123693

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-6654-2102-7

Klíčová slova česky

virtuální realita; vzdělávání; základní škola; rozhovory;

Klíčová slova anglicky

virtual reality; education; primary school; interview;

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2022 14:21, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This study examines the possibilities of using virtual reality (VR) technology in education at the second level of primary schools in the Czech Republic. Due to the relatively new and rapidly developing technology, there is a lack of similarly oriented studies in the Czech Republic. The study uses a focus group method to understand teachers' perceptions of VR and the possibilities of its use in the educational process. In this regard, the study provides innovative and yet unpublished findings.

Česky

Tato studie se zabývá možnostmi využití technologie virtuální reality (VR) ve vzdělávání na druhém stupni základních škol v České republice. Vzhledem k poměrně nové a rychle se rozvíjející technologii neexistuje dostatek podobně orientovaných studií v rámci ČR. Studie využívá metody ohniskové skupiny pro poznání, jak učitelé vnímají VR a možnosti jejího nasazení ve vzdělávacím procesu. V tomto ohledu přináší studie inovativní a dosud nepublikované poznatky.

Návaznosti

MUNI/A/1356/2020, interní kód MU
Název: Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách