JINDRA, Miroslav. Já jsem Vinnetou!?: Prvky identifikace u dětí ve věku 8-9 let s literárním dílem a divadelním představením. Online. In NOVÁKOVÁ, Ester a Ondřej PECHNÍK. XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 1. elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2021, s. 44-78. ISBN 978-80-210-9927-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Já jsem Vinnetou!?: Prvky identifikace u dětí ve věku 8-9 let s literárním dílem a divadelním představením
Název česky Já jsem Vinnetou!?: Prvky identifikace u dětí ve věku 8-9 let s literárním dílem a divadelním představením
Název anglicky I'm Vinnetou !?: Elements of identification in children aged 8-9 with a literary work and a theatre performance
Autoři JINDRA, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. elektronické vyd. Brno, XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 44-78, 35 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00123716
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9927-2
Klíčová slova česky identifikace; recepce; literární dílo; dětský čtenář; divadelní představení; dětský divák; reflektivní dílna
Klíčová slova anglicky identification; reception; literary work; children's reader; theater performance; children's spectator; reflective workshop
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: MgA. Miroslav Jindra, Ph.D., učo 476168. Změněno: 22. 2. 2022 21:14.
Anotace
Každé umělecké dílo představuje ojedinělý prostředek komunikace, jenž individuálně působí na každého jedince, vyvolává určité obrazy, představy či emoce. Přijetí uměleckého díla ovlivňuje řada faktorů, zahrnujících individuální i sociální předpoklady recipientů. V případě recepce literárního či divadelního artefaktu dětským čtenářem i divákem je pak významným prvkem také omezená životní zkušenost. Výhodu však představuje bezprostřední a otevřený způsob komunikace dětí. Příspěvek se zabývá výzkumem identifikace dětských čtenářů a dětského divadelního publika s uměleckým dílem. Uvádí dílčí výsledky obsahové analýzy z reflektivních dílen, které doplňují a konkretizují předchozí prezentované výstupy v rámci disertačního projektu.
Anotace anglicky
Each artwork represents a unique means of communication, which individually affects each individual, evokes certain images, ideas or emotions. The acceptance of a work of art is influenced by a number of factors, including the individual and social assumptions of the recipients. In the case of a reception of a literary or theatrical artifact by a child reader and a spectator, a limited life experience is also an important element. However, the advantage is an immediate and open way of communication between children. The paper deals with the research of the identification of children's readers and children's theatrical audiences with a work of art. It presents partial results of content analysis from reflective workshops, which complement and concretize the previous presented outputs within the dissertation project.
Návaznosti
MUNI/A/1596/2020, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace IV. (Akronym: JLK4)
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace IV.
VytisknoutZobrazeno: 3. 10. 2024 18:26