2021
Tónorodová ambivalence v klavírní a komorní instrumentální tvorbě Francise Poulenca
ČERVÁK, PatrikZákladní údaje
Originální název
Tónorodová ambivalence v klavírní a komorní instrumentální tvorbě Francise Poulenca
Název česky
Tónorodová ambivalence v klavírní a komorní instrumentální tvorbě Francise Poulenca
Název anglicky
Major/minor ambivalence in the Piano and Chamber Instrumental Work of Francis Poulenc
Autoři
ČERVÁK, Patrik (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Opus musicum, Brno, Opus musicum o.p.s. 2021, 0862-8505
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Francis Poulenc; neoklasicismus; francouzská hudba; analýza; komorní hudba
Klíčová slova anglicky
Francis Poulenc; neoclassicism; French Music; Analysis; Chamber Music
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 6. 2024 15:53, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
V originále
Studie analyzuje jeden z nejtypičtějších znaků harmonického vyjadřování Francise Poulenca - tónorodovou ambivalenci, tedy rychlé střídání durového a mollového tónorodu v rámci krátkých hudebních úseků. Tento jev pomocí analýzy konfrontuje s podobným, ačkoliv zcela odlišným používáním tohoto fenoménu např. u Bohuslava Martinů či Daria Milhauda.
Anglicky
The study analyses one of the most typical phenomena of Francis Poulenc's harmonic language; major/minor oscillation during very short musical sections. This feature confronts with similar use in the work of Bohuslav Martinů or Darius Milhaud.