J 2021

Tónorodová ambivalence v klavírní a komorní instrumentální tvorbě Francise Poulenca

ČERVÁK, Patrik

Základní údaje

Originální název

Tónorodová ambivalence v klavírní a komorní instrumentální tvorbě Francise Poulenca

Název česky

Tónorodová ambivalence v klavírní a komorní instrumentální tvorbě Francise Poulenca

Název anglicky

Major/minor ambivalence in the Piano and Chamber Instrumental Work of Francis Poulenc

Autoři

ČERVÁK, Patrik (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Opus musicum, Brno, Opus musicum o.p.s. 2021, 0862-8505

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Francis Poulenc; neoklasicismus; francouzská hudba; analýza; komorní hudba

Klíčová slova anglicky

Francis Poulenc; neoclassicism; French Music; Analysis; Chamber Music

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 6. 2024 15:53, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Anotace

V originále

Studie analyzuje jeden z nejtypičtějších znaků harmonického vyjadřování Francise Poulenca - tónorodovou ambivalenci, tedy rychlé střídání durového a mollového tónorodu v rámci krátkých hudebních úseků. Tento jev pomocí analýzy konfrontuje s podobným, ačkoliv zcela odlišným používáním tohoto fenoménu např. u Bohuslava Martinů či Daria Milhauda.

Anglicky

The study analyses one of the most typical phenomena of Francis Poulenc's harmonic language; major/minor oscillation during very short musical sections. This feature confronts with similar use in the work of Bohuslav Martinů or Darius Milhaud.