PAVLÍKOVÁ, Luisa. Paradigmatic Change of the Author : Tendencies and Specificities of Authorship in the Digital Era. In Speaking Digital : On Digital Culture and Methodologies, 29. 6. 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Paradigmatic Change of the Author : Tendencies and Specificities of Authorship in the Digital Era
Název anglicky Paradigmatic Change of the Author : Tendencies and Specificities of Authorship in the Digital Era
Autoři PAVLÍKOVÁ, Luisa.
Vydání Speaking Digital : On Digital Culture and Methodologies, 29. 6. 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW YouTube
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky autorství; digitální kultura; metodologie
Klíčová slova anglicky authorship; digital culture; methodologies
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 20. 4. 2022 14:50.
Anotace
This presentation introduces the audience to the historical transformation of sociocultural changes that influence the current position of the author as a subject, with special focus on author’s “reduction” to a tradeable commodity in the age of New Media. The presentation also proposes a concept of experimental research design devised for selected fields of New Media with consideration to their specific characteristics.
Anotace anglicky
This presentation introduces the audience to the historical transformation of sociocultural changes that influence the current position of the author as a subject, with special focus on author’s “reduction” to a tradeable commodity in the age of New Media. The presentation also proposes a concept of experimental research design devised for selected fields of New Media with consideration to their specific characteristics.
Návaznosti
MUNI/A/1102/2020, interní kód MUNázev: Umění – design – média. Výzkum a zprostředkování kreativní produkce v lokálním a mezinárodním kontextu
Investor: Masarykova univerzita, Umění – design – média. Výzkum a zprostředkování kreativní produkce v lokálním a mezinárodním kontextu
VytisknoutZobrazeno: 6. 9. 2024 11:28