JAGOŠOVÁ, Lucie. Evaluace v muzejní edukaci: typologie přístupů (Evaluation in museum education: typology of approaches). In Webinář pro muzejní edukátory (Muzeum Brněnska): Evaluace v muzejní edukaci. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evaluace v muzejní edukaci: typologie přístupů
Name in Czech Evaluace v muzejní edukaci: typologie přístupů
Name (in English) Evaluation in museum education: typology of approaches
Authors JAGOŠOVÁ, Lucie.
Edition Webinář pro muzejní edukátory (Muzeum Brněnska): Evaluace v muzejní edukaci, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) evaluace; muzejní edukace; evaluace v muzejní edukaci; muzejní pedagogika; muzejní pedagog
Keywords in English evaluation; museum education; evaluation in museum education; museum pedagogy; museum educator
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Changed: 17/1/2022 15:45.
Abstract
Hlavní potenciál evaluace nespočívá v samotném změření efektivity a pojmenování problémů ve výstavní a edukační činnosti muzea, ale v kroku na ně navazujícím – jak tato cenná zjištění využít jako nástroj účinné změny v muzejní praxi. Představíme si základní spektrum forem a metod evaluace využívaných v muzejní edukaci.
Abstract (in English)
The main potential of the evaluation does not lie in measuring the effectiveness itself and naming the problems in the museum's exhibition and educational activities, but in the follow-up - how to use these valuable findings as a tool for effective change in museum practice. We will introduce the basic spectrum of forms and methods of evaluation used in museum education.
PrintDisplayed: 28/5/2024 17:02