Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1823337, author = {Stadlerová, Hana}, address = {Bratislava}, booktitle = {EXPRESIVITA VO VÝCHOVE IV}, edition = {první}, editor = {Valachová, D., Kováčová, B.}, keywords = {early childhood education; the objectives of education; the artistic expression of the child; expressiveness; offer of artistic activities; the contribution of creation}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Bratislava}, isbn = {978-80-223-5265-9}, pages = {65-76}, publisher = {Univerzita Komenského v Bratislave}, title = {EXPRESIVNÍ VÝTVARNÝ PROJEV DÍTĚTE V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNOSTI JEHO ROZVOJE}, url = {https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2021/10/final_expresivita_iv_zbornik-3.pdf}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1823337 AU - Stadlerová, Hana PY - 2021 TI - EXPRESIVNÍ VÝTVARNÝ PROJEV DÍTĚTE V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNOSTI JEHO ROZVOJE PB - Univerzita Komenského v Bratislave CY - Bratislava SN - 9788022352659 KW - early childhood education KW - the objectives of education KW - the artistic expression of the child KW - expressiveness KW - offer of artistic activities KW - the contribution of creation UR - https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2021/10/final_expresivita_iv_zbornik-3.pdf N2 - Výtvarné činnosti byly vždy součástí předškolního vzdělávání. Učitelům mateřských škol jsou známy jeho priority, cíle a obsahy, měli by ze závazného dokumentu i vyčíst, že výtvarná činnost by měla mít oporu ve spontánních aktivitách dětí, jejich plánech, představách, zájmech a zážitcích, což akcentuje i platný kurikulární dokument. Realizované výzkumné šetření, které proběhlo v roce 2020, poukázalo na skutečnosti, že nabízené výtvarné činnosti nejsou vždy souladu s obsahy předškolního vzdělávání. Upozornilo mimo jiné na to, že některé potlačují expresivní projev dítěte. Tato skutečnost se stala výzvou pro intervence do praxe mateřských škol. Příspěvek přiblíží příklady dobré praxe, které potvrzují možnosti, jak expresivní výtvarný projev dětí podporovat a rozvíjet, a to v kontextu s cíli předškolního vzdělávání. ER -
STADLEROVÁ, Hana. EXPRESIVNÍ VÝTVARNÝ PROJEV DÍTĚTE V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNOSTI JEHO ROZVOJE. Online. In Valachová, D., Kováčová, B. \textit{EXPRESIVITA VO VÝCHOVE IV}. první. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2021, s.~65-76. ISBN~978-80-223-5265-9.
|