HÁJKOVÁ, Lucie. Jedinečné a skupinové ve sdíleném: otazníky učitelské praxe očima pedagoga a studenta KVV. In Hana Stehlíková Babyrádová; Alena Drury Sojková. Participace v umění a ve výchově. 1. vyd. Praha: Dokořán/ Masarykova univerzita, 2021, s. 123-147, 24 s. ISBN 978-80-210-9969-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jedinečné a skupinové ve sdíleném: otazníky učitelské praxe očima pedagoga a studenta KVV
Název česky Jedinečné a skupinové ve sdíleném: otazníky učitelské praxe očima pedagoga a studenta KVV
Název anglicky Unique and group in the shared: questions of teaching practice through the eyes of a teacher and a student of Deapartment of Art Education
Autoři HÁJKOVÁ, Lucie.
Vydání 1. vyd. Praha, Participace v umění a ve výchově, od s. 123-147, 24 s. 2021.
Nakladatel Dokořán/ Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9969-2
Klíčová slova česky školní praxe, pedagogická fakulta, reflexe, diskuze, výuka
Klíčová slova anglicky school practice, Faculty of Education, reflection, discussion, teaching
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. et Mgr. Bc. Lucie Hájková, Ph.D., učo 361677. Změněno: 20. 1. 2022 07:09.
Anotace
Pro studenty Pedagogické fakulty je jednou z nejdůležitějších zkušeností jejich pedagogická praxe. V kapitole je představen systém praxí na PdF MU se zvláštním zaměřením na semináře, které studenty při plnění jejich praxe provází. Právě v seminářích je nejlépe možné reflektovat potřeby studentů a následně na ně reagovat ze strany vyučujících. Vzniká tak specifický prostor, ve kterém pedagogové i studenti společně utvářejí bezpečný prostor, ve kterém se vzájemnou interakcí budoucím učitelům dostává zpětné vazby, podpory a odpovědí na otázky, které si s sebou přinášejí. Tato participace na utváření vlastního obsahu pomáhá studentům naplnit jejich potřeby a vyučujícím poskytuje podněty, jak svou podporu co nejlépe zacílit. Ambicí příspěvku je poukázat na důležitost vytvoření takového prostředí a benefitů, ze kterých pak mohou všichni zúčastnění profitovat, stejně jako poukázat na některé konkrétní nesnáze, se kterými se studenti učitelských oborů potýkají.
Anotace anglicky
For students of the Faculty of Education, one of the most important experiences is their teaching practice. The chapter introduces the system of internships at PdF MU with a special focus on seminars that accompany students in the performance of their internship. It is in the seminars that it is best to reflect the needs of the students and then respond to them from the teachers. This creates a specific space in which teachers and students together create a safe space in which future teachers receive feedback, support and answers to the questions they bring with each other through mutual interaction. This participation in shaping one's own content helps students meet their needs and provides teachers with incentives to best target their support. The ambition of the paper is to point out the importance of creating such an environment and benefits, from which all participants can benefit, as well as to point out some specific difficulties that students of teaching subjects face.
Návaznosti
MUNI/A/1593/2020, interní kód MUNázev: Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů (Akronym: Výtvarná pedagogika)
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů
VytisknoutZobrazeno: 30. 8. 2024 00:44