2021
Čtení pro zábavu ve francouzštině na úrovni B1: design výzkumu
LUBĚNOVÁ MORALES, AnnaZákladní údaje
Originální název
Čtení pro zábavu ve francouzštině na úrovni B1: design výzkumu
Název česky
Čtení pro zábavu ve francouzštině na úrovni B1: design výzkumu
Název anglicky
Reading for pleasure in French at B1 level: research design
Autoři
LUBĚNOVÁ MORALES, Anna
Vydání
Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
čtení pro zábavu; literatura ve výuce francouzštiny; litrerární text; design výzkumu; smíšený design
Klíčová slova anglicky
reading for pleasure; literature in FSL; literary text; reading comprehension; research design; mixed-methods research
Změněno: 25. 3. 2022 11:41, Mgr. Anna Luběnová Morales
V originále
Jak zapojit do učebního procesu a jak se studenty francouzštiny pracovat s tzv. „čtením pro zábavu“? Na tuto otázku hledá odpověď současný disertační výzkum na téma: Autentický literární text a dobrovolné čtení ve francouzštině na úrovni B1. Cílem výzkumu je sestavit čtenářské profily studentů francouzštiny na osmiletých gymnáziích v České republice, kteří disponují jazykovou úrovní B1. Příspěvek představí nejen cíle výzkumu, ale také jeho budoucí design. Půjde o výzkum smíšený, konkrétně kvantitativně-kvalitativní. První kvantitativní část bude pracovat s respondenty z řad učitelů francouzštiny. Hlavní kvalitativní část výzkumu bude probíhat s respondenty z řad studentů. Výzkum je plánován na dobu jednoho školního roku.
Anglicky
How to incorporate in the learning process "reading for pleasue" and how to work with it with FSL students? The present research on the topic: Authentic literary text and voluntary reading in FSL at level B1, seeks an answer to this question. The aim of the research is to compile reader profiles of FSL students at eight-year grammar schools in the Czech Republic who dispose of French at B1 language level. The paper will present not only the goals of this research, but also its future research design. It will be a quantitative-qualitative mixed-methods research. The first quantitative part will work with respondents from among Czech FSL teachers. The main qualitative part of the research will take place with FSL student respondents. The research is planned for one school year.
Návaznosti
MUNI/A/1239/2020, interní kód MU |
|