2021
Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
RÖDEROVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Název česky
Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Název anglicky
Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention
Autoři
Vydání
Mezinárodní konference pro inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami – ICIPSEN Hradec Králové, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Zrakové obtíže, školní výkon, kompetence žáků, kompetence pedagogů
Klíčová slova anglicky
Visual difficulties, school performance, pupils 'competences, teachers' competences
Změněno: 17. 3. 2022 14:07, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek je zaměřen na problematiku zvládání zrakových obtíží dětí a žáků v předškolním a ve školním prostředí. Zaměříme se na zrakové obtíže, které sice nespadají do kategorie zrakového postižení, avšak dětem a žákům způsobují potíže a snižují jejich školní výkon. Za zásadní považujeme ohrožení školní úspěšnosti žáků a zátěž, která z daných obtíží vyplývá. Příspěvek prezentuje zjištění pilotních šetření v prostředí předškolního a primárního vzdělávání, zkušenosti pedagogických pracovníků a konkrétní návrhy a doporučení pro praxi. Cílem je upozornit na problematiku zrakových obtíží z pohledu potřeb žáka a také z pohledu kompetencí pedagogických pracovníků, jak v daných situacích postupovat.
Anglicky
The paper focuses on the issue of coping with visual problems of children and pupils in preschool and school environment. We will focus on visual difficulties, which do not fall into the category of visual impairment, but cause problems for children and pupils and reduce their school performance. We consider the threat to students' school success and the burden that arises from the given difficulties to be essential. The paper presents the findings of pilot surveys in the environment of preschool and primary education, the experience of teachers and specific proposals and recommendations for practice. The aim is to draw attention to the issue of visual difficulties from the point of view of the pupil's needs and also from the point of view of the competencies of pedagogical staff, how to proceed in given situations.