k 2021

Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence

RÖDEROVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence

Název česky

Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence

Název anglicky

Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention

Vydání

Mezinárodní konference pro inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami – ICIPSEN Hradec Králové, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Zrakové obtíže, školní výkon, kompetence žáků, kompetence pedagogů

Klíčová slova anglicky

Visual difficulties, school performance, pupils 'competences, teachers' competences
Změněno: 17. 3. 2022 14:07, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na problematiku zvládání zrakových obtíží dětí a žáků v předškolním a ve školním prostředí. Zaměříme se na zrakové obtíže, které sice nespadají do kategorie zrakového postižení, avšak dětem a žákům způsobují potíže a snižují jejich školní výkon. Za zásadní považujeme ohrožení školní úspěšnosti žáků a zátěž, která z daných obtíží vyplývá. Příspěvek prezentuje zjištění pilotních šetření v prostředí předškolního a primárního vzdělávání, zkušenosti pedagogických pracovníků a konkrétní návrhy a doporučení pro praxi. Cílem je upozornit na problematiku zrakových obtíží z pohledu potřeb žáka a také z pohledu kompetencí pedagogických pracovníků, jak v daných situacích postupovat.

Anglicky

The paper focuses on the issue of coping with visual problems of children and pupils in preschool and school environment. We will focus on visual difficulties, which do not fall into the category of visual impairment, but cause problems for children and pupils and reduce their school performance. We consider the threat to students' school success and the burden that arises from the given difficulties to be essential. The paper presents the findings of pilot surveys in the environment of preschool and primary education, the experience of teachers and specific proposals and recommendations for practice. The aim is to draw attention to the issue of visual difficulties from the point of view of the pupil's needs and also from the point of view of the competencies of pedagogical staff, how to proceed in given situations.