BILOVÁ, Štěpánka. Helping law undergraduates make their learning more effective. In The EULETA Legal English Hybrid Conference 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Helping law undergraduates make their learning more effective
Autoři BILOVÁ, Štěpánka.
Vydání The EULETA Legal English Hybrid Conference 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky legal English; metacognition on learning and teaching languages
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 13. 4. 2022 15:20.
Anotace
Law undergraduates are often not aware of their needs and expectations in legal English classes. They usually mention learning specific vocabulary, but it is difficult for them to formulate what they should practise in order to cover the full spectrum of situations in which they could use English in their future professional lives. It becomes the role of the teacher to increase their awareness of what and why they work on in the lessons and to make their learning more effective by helping them with metacognition. The presentation mapped the situation in a four-semester Legal English course at Masaryk University taught online. Based on the outcomes of questionnaires it showed how the content of the course is reflected in the students’ feedback about what they actually learnt and practised. The results bring interesting insights into students’ learning and open directions for further improvements of the course.
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 15:24