Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1826837, author = {Přibylová, Petra}, address = {Ostrava}, booktitle = {Janáčkiana 2020}, editor = {David Kozel, Karel Steinmetz}, keywords = {Czech Music Education; Greek Music Education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7599-249-9}, pages = {237-242}, publisher = {Ostravská univerzita}, title = {Srovnání českého a řeckého hudebního vzdělávání}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1826837 AU - Přibylová, Petra PY - 2021 TI - Srovnání českého a řeckého hudebního vzdělávání PB - Ostravská univerzita CY - Ostrava SN - 9788075992499 KW - Czech Music Education KW - Greek Music Education N2 - Tento článek se zabývá definicí a popisem hudebně vzdělávacích systémů v České republice a v Řecku. Autorka ukazuje, jak je hudební vzdělání v obou zemích vnímáno a jak jsou procesy v jednotlivých systémech nastaveny. Poté také srovnává oba systémy a snaží se najít podobnosti a rozdílnosti. V obou zemích je hudební vzdělání považováno za důležité. Obě země mají rovněž hlubokou hudební historii. Pokud se v Česku zeptáte člověka jakéhokoli věku, jestli někdy prošel hudebním vzděláváním, většina z nich odpoví, že mezi šestým a dvacátým rokem života nějakou formu vzdělávání v hudební škole podstoupili, alespoň po dobu několika let. Příležitostí ke studiu hudební interpretace v Řecku není tolik, ale můžeme pozorovat, že proces sdílení hudebních dovedností je stále více živý v rodinách a mimoškolních komunitách. Navíc Řekové interpretují lidovou hudbu více než Češi a jsou na své hudební tradice velmi hrdí. ER -
PŘIBYLOVÁ, Petra. Srovnání českého a řeckého hudebního vzdělávání. In David Kozel, Karel Steinmetz. \textit{Janáčkiana 2020}. Ostrava: Ostravská univerzita, 2021, s.~237-242. ISBN~978-80-7599-249-9.
|