BAKEŠOVÁ, Václava. Obraz vychovatele v současné francouzské literatuře na příkladu postavy svatého Josefa. In Koželová, A., Brodňanská, E., Drengubiak, a J., Živčák. Dialóg medzi minulosťou a prítomnosťou. Dialogue entre le passé et le présent. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2021, s. 38-46. Opera Translatologica 13/2021. ISBN 978-80-555-2686-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obraz vychovatele v současné francouzské literatuře na příkladu postavy svatého Josefa
Název anglicky The image of the educator in contemporary French literature on the example of the figure of St. Joseph
Autoři BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Prešov, Dialóg medzi minulosťou a prítomnosťou. Dialogue entre le passé et le présent, od s. 38-46, 9 s. Opera Translatologica 13/2021, 2021.
Nakladatel Prešovská univerzita v Prešově
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00123956
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-555-2686-7
Klíčová slova česky Svatý Josef ve francouzské literatuře; tradiční model vzdělávání; vzdělávání mezi minulostí a budoucností; dialog prostřednictvím výtvarného umění; Sylvie Germain; Amélie Nothomb; George de la Tour
Klíčová slova anglicky Saint Joseph in French literature; traditional model of education; education between the past and the future; dialogue through the visual arts; Sylvie Germain; Amelie Nothomb; George de la Tour
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Změněno: 2. 3. 2022 22:18.
Anotace
V této kapitole knihy souvislostí mezi minulostí a přítomností zkoumáme na příkladu postavy svatého Josefa, jak je tradiční model vzdělávání reprezentován v současné francouzské literatuře. Tato postava také nabízí některé hodnoty pro současný vzdělávací proces. Dvě autorky popisující tuto biblickou postavu, Sylvie Germain v eseji Oslava otcovství (2001) a Amélie Nothomb v románu Soif (2019), vyjadřují aktuálnost tradičních přístupů v péči o mladou generaci. Dialog mezi minulostí a budoucností v souvislosti s touto postavou je budován i prostřednictvím výtvarného umění, zejména zpřístupňováním klasických obrazů současné generaci prostřednictvím fotografie jedné z jejích vrstevnic. Klademe si rovněž otázku, jak zmíněné obrazy vstupují do dialogu se současností a jak dotvářejí analyzované téma.
Anotace anglicky
In this chapter of the book the connections between the past and the present, we examine on the example of the character of Saint Joseph how the traditional model of education is represented in contemporary French literature. This figure also offers some values for the current educational process. Two authors describing this biblical character, Sylvie Germain in the essay Célébration de la Paternité (2001) and Amélie Nothomb in the novel Soif (2019), express the topicality of traditional approaches in the care of the young generation. The dialogue between the past and the future in connection with this character is also built through the visual arts, in particular by making classic paintings available to the current generation through the photography of one of her peers. We will ask ourselves the question how the paintings mentioned enter into dialogue with the present and how they complete the subject analyzed.
VytisknoutZobrazeno: 6. 7. 2024 12:15