2021
Obraz vychovatele v současné francouzské literatuře na příkladu postavy svatého Josefa
BAKEŠOVÁ, VáclavaZákladní údaje
Originální název
Obraz vychovatele v současné francouzské literatuře na příkladu postavy svatého Josefa
Název anglicky
The image of the educator in contemporary French literature on the example of the figure of St. Joseph
Autoři
BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Prešov, Dialóg medzi minulosťou a prítomnosťou. Dialogue entre le passé et le présent, od s. 38-46, 9 s. Opera Translatologica 13/2021, 2021
Nakladatel
Prešovská univerzita v Prešově
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00123956
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-555-2686-7
Klíčová slova česky
Svatý Josef ve francouzské literatuře; tradiční model vzdělávání; vzdělávání mezi minulostí a budoucností; dialog prostřednictvím výtvarného umění; Sylvie Germain; Amélie Nothomb; George de la Tour
Klíčová slova anglicky
Saint Joseph in French literature; traditional model of education; education between the past and the future; dialogue through the visual arts; Sylvie Germain; Amelie Nothomb; George de la Tour
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2022 22:18, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
V této kapitole knihy souvislostí mezi minulostí a přítomností zkoumáme na příkladu postavy svatého Josefa, jak je tradiční model vzdělávání reprezentován v současné francouzské literatuře. Tato postava také nabízí některé hodnoty pro současný vzdělávací proces. Dvě autorky popisující tuto biblickou postavu, Sylvie Germain v eseji Oslava otcovství (2001) a Amélie Nothomb v románu Soif (2019), vyjadřují aktuálnost tradičních přístupů v péči o mladou generaci. Dialog mezi minulostí a budoucností v souvislosti s touto postavou je budován i prostřednictvím výtvarného umění, zejména zpřístupňováním klasických obrazů současné generaci prostřednictvím fotografie jedné z jejích vrstevnic. Klademe si rovněž otázku, jak zmíněné obrazy vstupují do dialogu se současností a jak dotvářejí analyzované téma.
Anglicky
In this chapter of the book the connections between the past and the present, we examine on the example of the character of Saint Joseph how the traditional model of education is represented in contemporary French literature. This figure also offers some values for the current educational process. Two authors describing this biblical character, Sylvie Germain in the essay Célébration de la Paternité (2001) and Amélie Nothomb in the novel Soif (2019), express the topicality of traditional approaches in the care of the young generation. The dialogue between the past and the future in connection with this character is also built through the visual arts, in particular by making classic paintings available to the current generation through the photography of one of her peers. We will ask ourselves the question how the paintings mentioned enter into dialogue with the present and how they complete the subject analyzed.