Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education
JANÍK, Miroslav a Maria GOLDBERGER. Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education. In Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education |
Název česky | Být mnohojazyčný: výhoda nebo prokletí? Názory učitelů na jazykovou diverzitu ve vzdělávání |
Autoři | JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria GOLDBERGER (40 Rakousko, domácí). |
Vydání | Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies, 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Švýcarsko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/21:00119618 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | mnohojazyčnost;jazyková diverzita;dokumentární metoda;městská škola |
Klíčová slova anglicky | multilingualism;language diversity;documentary method;urban school |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 14. 3. 2022 16:05. |
Anotace |
---|
The conference aimed to identify, examine, and discuss the actors, practices, and ideologies that impact, and which are instrumental to, linguistic integration. In the presentation we have shown the teachers` perspective on multilingualism in two urban schools. We used the documentary method to analyze interviews with teachers at concerned schools. Presented results indicated that students’ linguistic reality is not addressed in the context of pedagogical practice and that there is a lack of practical tools necessary to address issues of language diversity. |
Anotace česky |
---|
Cílem konference bylo identifikovat, zkoumat a diskutovat o aktérech, postupech a ideologiích, které ovlivňují jazykovou integraci a jsou pro ni zásadní. V prezentaci jsme ukázali pohled učitelů na mnohojazyčnost ve dvou městských školách. Pomocí dokumentární metody jsme analyzovali rozhovory s učiteli na daných školách. Prezentované výsledky ukázaly, že jazyková realita žáků a žákyň není řešena v kontextu pedagogické praxe a že chybí praktické nástroje k řešení problémů související s jazykovou rozmanitostí |
Návaznosti | |
---|---|
GA19-12624S, projekt VaV | Název: Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace) |
Investor: Grantová agentura ČR, Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace) |
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 00:22