JANÍK, Miroslav a Maria GOLDBERGER. Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education. In Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education
Název česky Být mnohojazyčný: výhoda nebo prokletí? Názory učitelů na jazykovou diverzitu ve vzdělávání
Autoři JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria GOLDBERGER (40 Rakousko, domácí).
Vydání Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00119618
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mnohojazyčnost;jazyková diverzita;dokumentární metoda;městská škola
Klíčová slova anglicky multilingualism;language diversity;documentary method;urban school
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 14. 3. 2022 16:05.
Anotace
The conference aimed to identify, examine, and discuss the actors, practices, and ideologies that impact, and which are instrumental to, linguistic integration. In the presentation we have shown the teachers` perspective on multilingualism in two urban schools. We used the documentary method to analyze interviews with teachers at concerned schools. Presented results indicated that students’ linguistic reality is not addressed in the context of pedagogical practice and that there is a lack of practical tools necessary to address issues of language diversity.
Anotace česky
Cílem konference bylo identifikovat, zkoumat a diskutovat o aktérech, postupech a ideologiích, které ovlivňují jazykovou integraci a jsou pro ni zásadní. V prezentaci jsme ukázali pohled učitelů na mnohojazyčnost ve dvou městských školách. Pomocí dokumentární metody jsme analyzovali rozhovory s učiteli na daných školách. Prezentované výsledky ukázaly, že jazyková realita žáků a žákyň není řešena v kontextu pedagogické praxe a že chybí praktické nástroje k řešení problémů související s jazykovou rozmanitostí
Návaznosti
GA19-12624S, projekt VaVNázev: Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)
Investor: Grantová agentura ČR, Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 00:22