2021
When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools
JANÍK, Miroslav a Maria GOLDBERGERZákladní údaje
Originální název
When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools
Název česky
Když půjdete po chodbě a uslyšíte jen několik jazyků...“ Zkoumání jazykových realit na dvou školách
Autoři
JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria GOLDBERGER (40 Rakousko, domácí)
Vydání
ECER 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00119619
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
mnohojazyčnost;jazyková diverzita;sociální prostor;jazykový režim
Klíčová slova anglicky
multilingualism;language diversity;social space;language regime
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2022 15:36, Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
V originále
The presentation works on the assumption that school is a space, where people with diverse language biographies and language repertoires come together, where language heterogeneity is lived in everyday life. The main aim of the contribution is to explore how the multilingual social spaces in schools are constituted. The results show that multilingualism is, to a certain extent, taken into account in the school, but, unfortunately, linguistic diversity is presented in a disconnected way according to the students and their languages.
Česky
V prezentaci vycházíme z předpokladu, že škola je prostor, kde se setkávají lidé s různorodými jazykovými biografiemi a jazykovými repertoáry, a kde se v každodenním životě žije jazyková heterogenita. Hlavním cílem příspěvku je prozkoumat, jak jsou konstituovány mnohojazyčné sociální prostory ve školách. Výsledky ukazují, že mnohojazyčnost je ve škole do určité míry zohledňována, ale bohužel jazyková diverzita je vnímána bez ohledu na jazyky žáků.
Návaznosti
GA19-12624S, projekt VaV |
|