k 2021

When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools

JANÍK, Miroslav a Maria GOLDBERGER

Základní údaje

Originální název

When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools

Název česky

Když půjdete po chodbě a uslyšíte jen několik jazyků...“ Zkoumání jazykových realit na dvou školách

Autoři

JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria GOLDBERGER (40 Rakousko, domácí)

Vydání

ECER 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00119619

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mnohojazyčnost;jazyková diverzita;sociální prostor;jazykový režim

Klíčová slova anglicky

multilingualism;language diversity;social space;language regime

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2022 15:36, Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.

Anotace

V originále

The presentation works on the assumption that school is a space, where people with diverse language biographies and language repertoires come together, where language heterogeneity is lived in everyday life. The main aim of the contribution is to explore how the multilingual social spaces in schools are constituted. The results show that multilingualism is, to a certain extent, taken into account in the school, but, unfortunately, linguistic diversity is presented in a disconnected way according to the students and their languages.

Česky

V prezentaci vycházíme z předpokladu, že škola je prostor, kde se setkávají lidé s různorodými jazykovými biografiemi a jazykovými repertoáry, a kde se v každodenním životě žije jazyková heterogenita. Hlavním cílem příspěvku je prozkoumat, jak jsou konstituovány mnohojazyčné sociální prostory ve školách. Výsledky ukazují, že mnohojazyčnost je ve škole do určité míry zohledňována, ale bohužel jazyková diverzita je vnímána bez ohledu na jazyky žáků.

Návaznosti

GA19-12624S, projekt VaV
Název: Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)
Investor: Grantová agentura ČR, Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)