JANÍK, Miroslav a Maria GOLDBERGER. When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools. In ECER 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools
Název česky Když půjdete po chodbě a uslyšíte jen několik jazyků...“ Zkoumání jazykových realit na dvou školách
Autoři JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria GOLDBERGER (40 Rakousko, domácí).
Vydání ECER 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00119619
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mnohojazyčnost;jazyková diverzita;sociální prostor;jazykový režim
Klíčová slova anglicky multilingualism;language diversity;social space;language regime
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Změněno: 25. 1. 2022 15:36.
Anotace
The presentation works on the assumption that school is a space, where people with diverse language biographies and language repertoires come together, where language heterogeneity is lived in everyday life. The main aim of the contribution is to explore how the multilingual social spaces in schools are constituted. The results show that multilingualism is, to a certain extent, taken into account in the school, but, unfortunately, linguistic diversity is presented in a disconnected way according to the students and their languages.
Anotace česky
V prezentaci vycházíme z předpokladu, že škola je prostor, kde se setkávají lidé s různorodými jazykovými biografiemi a jazykovými repertoáry, a kde se v každodenním životě žije jazyková heterogenita. Hlavním cílem příspěvku je prozkoumat, jak jsou konstituovány mnohojazyčné sociální prostory ve školách. Výsledky ukazují, že mnohojazyčnost je ve škole do určité míry zohledňována, ale bohužel jazyková diverzita je vnímána bez ohledu na jazyky žáků.
Návaznosti
GA19-12624S, projekt VaVNázev: Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)
Investor: Grantová agentura ČR, Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)
VytisknoutZobrazeno: 18. 8. 2024 16:13