2021
Handlungsräume der mehrsprachigen Schule
JANÍK, MiroslavZákladní údaje
Originální název
Handlungsräume der mehrsprachigen Schule
Název česky
Možnosti mnohojazyčné školy
Název anglicky
Possibilities of an multilingual school
Autoři
Vydání
TeacherTranslanguagingCamp, 2021
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
mnohojazyčnost;jazyková diverzita;translanguaging;výuka
Klíčová slova anglicky
multilingualism;language diversity;translanguaging;teaching
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 26. 1. 2022 16:22, Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
V originále
Im Fokus des Workshops steht die Auseinandersetzung mit praktischen pädagogischen Grundansätzen und Methoden des Lehrens und Lernens, die Mehrsprachigkeit nicht als Ausnahme, sondern als Normalfall anzunehmen. Im Workshop werden aktuelle Diskurse und Konzepte um den Themenkomplex der migrationsbedingten Mehrsprachigkeit im Schulkontext thematisiert und Methoden und Prinzipien der durchgängigen Sprachbildung bzw. des sprachenförderlichen (Fach-)Unterrichts vermittelt (scaffolding, translanguaging, Linguistic appropriate practice, etc.).
Česky
Workshop se zaměřil na řešení praktických pedagogických přístupů a metod výuky a učení, které směřují k tomu, aby mnohojazyčnost nebyla vnímána jako výjimka, ale jako norma. V rámci workshopu byly řešeny aktuální diskurzy a koncepty související s komplexem problematiky mnohojazyčnosti související s migrací ve školním kontextu a byly zprostředkovány metody a principy “průběžného jazykového vzdělávání” a jazyk podporující výuky (scaffolding, translanguaging, Linguistic appropriate practice atd.).
Anglicky
The workshop focused on dealing with practical pedagogical approaches and methods of teaching and learning that aim to accept multilingualism not as an exception but as the norm. In the workshop, current discourses and concepts related to the complex of issues of migration-related multilingualism in the school context were addressed and methods and principles of “consistent language education" and “language-supporting teaching” were conveyed (scaffolding, translanguaging, linguistic appropriate practice, etc.).