p 2021

Handlungsräume der mehrsprachigen Schule

JANÍK, Miroslav

Základní údaje

Originální název

Handlungsräume der mehrsprachigen Schule

Název česky

Možnosti mnohojazyčné školy

Název anglicky

Possibilities of an multilingual school

Vydání

TeacherTranslanguagingCamp, 2021

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mnohojazyčnost;jazyková diverzita;translanguaging;výuka

Klíčová slova anglicky

multilingualism;language diversity;translanguaging;teaching

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 26. 1. 2022 16:22, Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.

Anotace

V originále

Im Fokus des Workshops steht die Auseinandersetzung mit praktischen pädagogischen Grundansätzen und Methoden des Lehrens und Lernens, die Mehrsprachigkeit nicht als Ausnahme, sondern als Normalfall anzunehmen. Im Workshop werden aktuelle Diskurse und Konzepte um den Themenkomplex der migrationsbedingten Mehrsprachigkeit im Schulkontext thematisiert und Methoden und Prinzipien der durchgängigen Sprachbildung bzw. des sprachenförderlichen (Fach-)Unterrichts vermittelt (scaffolding, translanguaging, Linguistic appropriate practice, etc.).

Česky

Workshop se zaměřil na řešení praktických pedagogických přístupů a metod výuky a učení, které směřují k tomu, aby mnohojazyčnost nebyla vnímána jako výjimka, ale jako norma. V rámci workshopu byly řešeny aktuální diskurzy a koncepty související s komplexem problematiky mnohojazyčnosti související s migrací ve školním kontextu a byly zprostředkovány metody a principy “průběžného jazykového vzdělávání” a jazyk podporující výuky (scaffolding, translanguaging, Linguistic appropriate practice atd.).