JANÍK, Miroslav. Handlungsräume der mehrsprachigen Schule. In TeacherTranslanguagingCamp. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Handlungsräume der mehrsprachigen Schule
Název česky Možnosti mnohojazyčné školy
Název anglicky Possibilities of an multilingual school
Autoři JANÍK, Miroslav.
Vydání TeacherTranslanguagingCamp, 2021.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mnohojazyčnost;jazyková diverzita;translanguaging;výuka
Klíčová slova anglicky multilingualism;language diversity;translanguaging;teaching
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Změněno: 26. 1. 2022 16:22.
Anotace
Im Fokus des Workshops steht die Auseinandersetzung mit praktischen pädagogischen Grundansätzen und Methoden des Lehrens und Lernens, die Mehrsprachigkeit nicht als Ausnahme, sondern als Normalfall anzunehmen. Im Workshop werden aktuelle Diskurse und Konzepte um den Themenkomplex der migrationsbedingten Mehrsprachigkeit im Schulkontext thematisiert und Methoden und Prinzipien der durchgängigen Sprachbildung bzw. des sprachenförderlichen (Fach-)Unterrichts vermittelt (scaffolding, translanguaging, Linguistic appropriate practice, etc.).
Anotace česky
Workshop se zaměřil na řešení praktických pedagogických přístupů a metod výuky a učení, které směřují k tomu, aby mnohojazyčnost nebyla vnímána jako výjimka, ale jako norma. V rámci workshopu byly řešeny aktuální diskurzy a koncepty související s komplexem problematiky mnohojazyčnosti související s migrací ve školním kontextu a byly zprostředkovány metody a principy “průběžného jazykového vzdělávání” a jazyk podporující výuky (scaffolding, translanguaging, Linguistic appropriate practice atd.).
Anotace anglicky
The workshop focused on dealing with practical pedagogical approaches and methods of teaching and learning that aim to accept multilingualism not as an exception but as the norm. In the workshop, current discourses and concepts related to the complex of issues of migration-related multilingualism in the school context were addressed and methods and principles of “consistent language education" and “language-supporting teaching” were conveyed (scaffolding, translanguaging, linguistic appropriate practice, etc.).
VytisknoutZobrazeno: 6. 9. 2024 15:37