2022
The Tangible and the Invisible : from Faces to Concepts, and to Malevich
FOLETTI, IvanZákladní údaje
Originální název
The Tangible and the Invisible : from Faces to Concepts, and to Malevich
Autoři
FOLETTI, Ivan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Codex Aqvilarensis, 2022, 0214-896X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60400 6.4 Arts
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.100
Kód RIV
RIV/00216224:14210/22:00119624
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000988346300001
Klíčová slova anglicky
Aniconic Images; Ornamentum; San Vincenzo al Volturno; Sant’Agnese in Rome; Golden Altar of Ambrose; Khachkars; “Crista” of Suger of Saint Denis; Malevich
Změněno: 6. 6. 2023 15:52, Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil
Anotace
V originále
How to represent God was a crucial question in the early Middle Ages. While the idea that the face of Christ could be depicted was accepted, alternative versions emerged over the centuries. Following an initial phase with devotional images oscillating between mimetic and schematic, aniconic images appeared more prevalently. Aniconic ornamentum then became one of the most effective ways to give a tangible dimension to the invisible god.
Návaznosti
GF21-01706L, projekt VaV |
|