FOLETTI, Ivan. The Tangible and the Invisible : from Faces to Concepts, and to Malevich. Codex Aqvilarensis. 2022, roč. 37, č. 1, s. 305-318. ISSN 0214-896X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Tangible and the Invisible : from Faces to Concepts, and to Malevich
Autoři FOLETTI, Ivan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Codex Aqvilarensis, 2022, 0214-896X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60400 6.4 Arts
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.100
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00119624
Organizační jednotka Filozofická fakulta
UT WoS 000988346300001
Klíčová slova anglicky Aniconic Images; Ornamentum; San Vincenzo al Volturno; Sant’Agnese in Rome; Golden Altar of Ambrose; Khachkars; “Crista” of Suger of Saint Denis; Malevich
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 6. 6. 2023 15:52.
Anotace
How to represent God was a crucial question in the early Middle Ages. While the idea that the face of Christ could be depicted was accepted, alternative versions emerged over the centuries. Following an initial phase with devotional images oscillating between mimetic and schematic, aniconic images appeared more prevalently. Aniconic ornamentum then became one of the most effective ways to give a tangible dimension to the invisible god.
Návaznosti
GF21-01706L, projekt VaVNázev: Kulturní dialogy v Jihokavkazském regionu ve středověku: historiografická a historicko-umělecká perspektiva (Akronym: CIMS)
Investor: Grantová agentura ČR, Cultural Interactions in the Medieval Subcaucasian Region: Historiographical and Art-Historical Perspectives, Partnerská agentura
VytisknoutZobrazeno: 5. 8. 2024 09:16