KALU, Ntite Orji and Martina KUROWSKI. Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review. European Journal of Education and Pedagogy. European Open Science Publishing, 2021, vol. 2, No 6, p. 106-110. ISSN 2736-4534. Available from: https://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review
Name in Czech Kulturně citlivé vyučování pro rozmanitost žáků v českých školách: Přehled literatury
Authors KALU, Ntite Orji (566 Nigeria, guarantor, belonging to the institution) and Martina KUROWSKI (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition European Journal of Education and Pedagogy, European Open Science Publishing, 2021, 2736-4534.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Belgium
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00124012
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202
Keywords (in Czech) Kulturní kompetence; kulturně citlivé vyučování; české školy; diverzita; inkluzivní vzdělávání; žáci.
Keywords in English Cultural Competence; Culturally Responsive Teaching; Czech Schools; Diversity; Inclusive Education; Learners
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/3/2022 16:47.
Abstract
Until recently, the Czech Republic had an educational system dominated by indigenous people, who accounted for 95% of the school population. With the increasing influx of migrants and foreign students especially from outside the European Union, came a great disparity among the quality of learners and their learning needs, and consideration for the challenges associated with being a minority and living within a foreign culture. This prompted research into ways of adapting the education system to the increasing demands of the learning styles and needs of diverse pupils in Czech classrooms. This article presents a survey study of current scholarly sources on this topic. This study examines the system of compulsory education in the Czech Republic and the position and responsibility of the teacher in promoting a culturally responsive and inclusive learning environment. The study relies on descriptive and content analysis. Recommendations are made to stakeholders on how to bring more culturally sensitive approaches into the classroom to enhance the cultural and social integration of all pupils.
Abstract (in Czech)
V České republice donedávna převažovali ve vzdělávacím systému obyvatelé ČR, kteří tvořili 95 % školní populace. S rostoucím přílivem migrantů a zahraničních studentů zejména ze zemí mimo Evropskou unii se objevily velké rozdíly mezi žáky a jejich vzdělávacími potřebami. Bylo třeba zohlednit výukové problémy spojené s příslušností k menšině a životem v cizí kultuře. To podnítilo výzkum způsobů, jak přizpůsobit vzdělávací systém rostoucím nárokům na učební styly a potřeby různorodých žáků v českých třídách. Článek přináší přehledovou studii aktuálních odborných zdrojů na toto téma. Tato studie zkoumá systém povinného vzdělávání v České republice a postavení a odpovědnost učitele při podpoře kulturně citlivého a inkluzivního vzdělávacího prostředí. Studie se opírá o deskriptivní a obsahovou analýzu. Pro zúčastněné strany jsou formulována doporučení, jak vnést do výuky citlivější přístupy posilující kulturní a sociální integraci všech žáků.
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:27