KALU, Ntite Orji a Martina KUROWSKI. Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review. European Journal of Education and Pedagogy. European Open Science Publishing, 2021, roč. 2, č. 6, s. 106-110. ISSN 2736-4534. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review
Název česky Kulturně citlivé vyučování pro rozmanitost žáků v českých školách: Přehled literatury
Autoři KALU, Ntite Orji (566 Nigérie, garant, domácí) a Martina KUROWSKI (203 Česká republika, domácí).
Vydání European Journal of Education and Pedagogy, European Open Science Publishing, 2021, 2736-4534.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Belgie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00124012
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202
Klíčová slova česky Kulturní kompetence; kulturně citlivé vyučování; české školy; diverzita; inkluzivní vzdělávání; žáci.
Klíčová slova anglicky Cultural Competence; Culturally Responsive Teaching; Czech Schools; Diversity; Inclusive Education; Learners
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2022 16:47.
Anotace
Until recently, the Czech Republic had an educational system dominated by indigenous people, who accounted for 95% of the school population. With the increasing influx of migrants and foreign students especially from outside the European Union, came a great disparity among the quality of learners and their learning needs, and consideration for the challenges associated with being a minority and living within a foreign culture. This prompted research into ways of adapting the education system to the increasing demands of the learning styles and needs of diverse pupils in Czech classrooms. This article presents a survey study of current scholarly sources on this topic. This study examines the system of compulsory education in the Czech Republic and the position and responsibility of the teacher in promoting a culturally responsive and inclusive learning environment. The study relies on descriptive and content analysis. Recommendations are made to stakeholders on how to bring more culturally sensitive approaches into the classroom to enhance the cultural and social integration of all pupils.
Anotace česky
V České republice donedávna převažovali ve vzdělávacím systému obyvatelé ČR, kteří tvořili 95 % školní populace. S rostoucím přílivem migrantů a zahraničních studentů zejména ze zemí mimo Evropskou unii se objevily velké rozdíly mezi žáky a jejich vzdělávacími potřebami. Bylo třeba zohlednit výukové problémy spojené s příslušností k menšině a životem v cizí kultuře. To podnítilo výzkum způsobů, jak přizpůsobit vzdělávací systém rostoucím nárokům na učební styly a potřeby různorodých žáků v českých třídách. Článek přináší přehledovou studii aktuálních odborných zdrojů na toto téma. Tato studie zkoumá systém povinného vzdělávání v České republice a postavení a odpovědnost učitele při podpoře kulturně citlivého a inkluzivního vzdělávacího prostředí. Studie se opírá o deskriptivní a obsahovou analýzu. Pro zúčastněné strany jsou formulována doporučení, jak vnést do výuky citlivější přístupy posilující kulturní a sociální integraci všech žáků.
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 07:57