2021
Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review
KALU, Ntite Orji a Martina KUROWSKIZákladní údaje
Originální název
Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review
Název česky
Kulturně citlivé vyučování pro rozmanitost žáků v českých školách: Přehled literatury
Autoři
KALU, Ntite Orji (566 Nigérie, garant, domácí) a Martina KUROWSKI (203 Česká republika, domácí)
Vydání
European Journal of Education and Pedagogy, European Open Science Publishing, 2021, 2736-4534
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Belgie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00124012
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Kulturní kompetence; kulturně citlivé vyučování; české školy; diverzita; inkluzivní vzdělávání; žáci.
Klíčová slova anglicky
Cultural Competence; Culturally Responsive Teaching; Czech Schools; Diversity; Inclusive Education; Learners
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2022 16:47, Dana Nesnídalová
V originále
Until recently, the Czech Republic had an educational system dominated by indigenous people, who accounted for 95% of the school population. With the increasing influx of migrants and foreign students especially from outside the European Union, came a great disparity among the quality of learners and their learning needs, and consideration for the challenges associated with being a minority and living within a foreign culture. This prompted research into ways of adapting the education system to the increasing demands of the learning styles and needs of diverse pupils in Czech classrooms. This article presents a survey study of current scholarly sources on this topic. This study examines the system of compulsory education in the Czech Republic and the position and responsibility of the teacher in promoting a culturally responsive and inclusive learning environment. The study relies on descriptive and content analysis. Recommendations are made to stakeholders on how to bring more culturally sensitive approaches into the classroom to enhance the cultural and social integration of all pupils.
Česky
V České republice donedávna převažovali ve vzdělávacím systému obyvatelé ČR, kteří tvořili 95 % školní populace. S rostoucím přílivem migrantů a zahraničních studentů zejména ze zemí mimo Evropskou unii se objevily velké rozdíly mezi žáky a jejich vzdělávacími potřebami. Bylo třeba zohlednit výukové problémy spojené s příslušností k menšině a životem v cizí kultuře. To podnítilo výzkum způsobů, jak přizpůsobit vzdělávací systém rostoucím nárokům na učební styly a potřeby různorodých žáků v českých třídách. Článek přináší přehledovou studii aktuálních odborných zdrojů na toto téma. Tato studie zkoumá systém povinného vzdělávání v České republice a postavení a odpovědnost učitele při podpoře kulturně citlivého a inkluzivního vzdělávacího prostředí. Studie se opírá o deskriptivní a obsahovou analýzu. Pro zúčastněné strany jsou formulována doporučení, jak vnést do výuky citlivější přístupy posilující kulturní a sociální integraci všech žáků.