2021
Language advising investigated: pilot study report
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Language advising investigated: pilot study report
Název česky
Výzkum jazykového poradenství: zpráva o pilotní studii
Vydání
Studentská konference budoucích akademických pracovníků 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
jazykové poradenství, učební autonomie, sebeřízené učení, metakognitivní dovednosti, sebehodnocení
Klíčová slova anglicky
language advising, learner autonomy, self-directed learning, metacognitive skills, self-assessment
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 2. 2. 2022 10:30, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
Anotace
V originále
Since language advising is a pedagogic tool introduced to support autonomous learning, it needs to be investigated as a process, as a specific form of interaction between a student and an advisor that takes place over some time and that is focused on student´s language learning. The poster presents a pilot analysis of language advising sessions conducted in the English autonomously course at Masaryk University. The aim of the pilot study was to test data collection and analysis instruments and procedures that can be used to research how the advising sessions support individual students in their autonomous learning. The pilot study results in creating more specific learner autonomy assessment criteria as well as in recommending more guidance for student´s reflection.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MU |
|