k 2021

Language advising investigated: pilot study report

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Language advising investigated: pilot study report

Název česky

Výzkum jazykového poradenství: zpráva o pilotní studii

Vydání

Studentská konference budoucích akademických pracovníků 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

jazykové poradenství, učební autonomie, sebeřízené učení, metakognitivní dovednosti, sebehodnocení

Klíčová slova anglicky

language advising, learner autonomy, self-directed learning, metacognitive skills, self-assessment

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 2. 2. 2022 10:30, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová

Anotace

V originále

Since language advising is a pedagogic tool introduced to support autonomous learning, it needs to be investigated as a process, as a specific form of interaction between a student and an advisor that takes place over some time and that is focused on student´s language learning. The poster presents a pilot analysis of language advising sessions conducted in the English autonomously course at Masaryk University. The aim of the pilot study was to test data collection and analysis instruments and procedures that can be used to research how the advising sessions support individual students in their autonomous learning. The pilot study results in creating more specific learner autonomy assessment criteria as well as in recommending more guidance for student´s reflection.

Návaznosti

MUNI/A/0925/2019, interní kód MU
Název: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty