DLABOLOVÁ, Daniela a Eva ČOUPKOVÁ. Conference Skills in Remote Learning. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, roč. 2021, č. 1, s. 37-45. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Conference Skills in Remote Learning
Autoři DLABOLOVÁ, Daniela (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ČOUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání CASALC Review, Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, 1804-9435.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/21:00124033
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-4
Klíčová slova anglicky remote learning; conference simulation; project-based learning; interactive tools; student-autonomy
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 23. 3. 2022 15:19.
Anotace
Practising conference skills improves students’ language competence for their future careers and increases their motivation to study a foreign language. The project of a “mock scientific conference” developed at the Language Centre at the Faculty of Science of Masaryk University can be seen as an instance of project-based learning. In the first section of our paper, we discuss individual tasks and activities designed for the students at a postgraduate level, including practice in delivering expert talks, writing abstracts and bionotes, organizing the event and performing various roles, such as chairing sessions and leading discussions. The second chapter is devoted to the adaptation of the originally in-class course to the remote-learning environment. It outlines the modifications needed for achieving a successful online communication and the cooperation of students and establishing a meaningful social interaction. Suggestions for an efficient use of interactive online tools, applications and platforms are given that can be employed in enhancing the writing and speaking skills of students.
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 02:25