SUQUET, Petra. Informační a komunikační technologie ve výuce a učení se cizím jazykům (Information and communication technologies in teaching and learning foreign languages). Online. In Magnanimitas. Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2021. Hradec Králové: Magnanimitas, 2021, p. 750-756. ISBN 978-80-87952-35-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informační a komunikační technologie ve výuce a učení se cizím jazykům
Name (in English) Information and communication technologies in teaching and learning foreign languages
Authors SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2021, p. 750-756, 7 pp. 2021.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00124070
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87952-35-1
Keywords (in Czech) cizí jazyk; informační a komunikační technologie; multimédia; internet; učitel; žák
Keywords in English foreign language; information and communication technologies; multimedia; internet; teacher; student
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 1/3/2022 07:36.
Abstract
Článek je věnován zkoumání vlivu informačních a komunikačních technologií na výuku a učení se cizím jazykům a proměnu rolí aktérů výchovně vzdělávacího procesu. Pozornost je věnována jak historickému vývoji zavádění médií, počítačové techniky a internetu do výuky, tak důležitosti médií, multimédií a digitálních technologií v procesu učení se cizím jazykům.
Abstract (in English)
The paper presents an analysis of the influence of the information and communication technologies on teaching and learning foreign languages and the changing roles of the actors of the educational process. Attention is paid to the historical development of the introduction of media, computer technology and the Internet into teaching, as well as the importance of media, multimedia and digital technologies in the process of learning foreign languages.
PrintDisplayed: 25/5/2024 10:40