2021
GeoMinasCraft: A Serious Geogame for Geographical Visualization and Exploration
SOUSA DE SENA, Ítalo, Alenka POPLIN a Bruno DE ANDRADEZákladní údaje
Originální název
GeoMinasCraft: A Serious Geogame for Geographical Visualization and Exploration
Autoři
SOUSA DE SENA, Ítalo (76 Brazílie, domácí), Alenka POPLIN a Bruno DE ANDRADE
Vydání
1st. Cham, Urban Informatics and Future Cities, od s. 613-632, 20 s. 2021
Nakladatel
Springer, Cham
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14310/21:00124080
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-3-030-76058-8
UT WoS
001059153300031
Klíčová slova anglicky
Minecraft; Landscape; Geodiversity; Playtest; Values
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2024 08:42, Mgr. Marie Šípková, DiS.
Anotace
V originále
This chapter concentrates on the implementation of the geogame GeoMinasCraft and its use for geographical virtual explorations. The game was implemented to study the use of geospatial data for the visualizations of landscapes in a serious game. The users/players can take on an adventure, explore the landscapes, learn about geodiversity, and face different challenges. The game takes us to the City of Ouro Preto in Minas Gerais in Brazil. The city was selected due to its historical significance and socio-cultural values. We used satellite images and transformed them into blocks imitating these real-world landscapes and cities in Minecraft. We tested the game prototype with nine students which gave us the needed feedback for the improvements of the first prototype. This chapter summarizes the game concept, its implementation, and the testing results. We conclude the chapter with a discussion and further research directions.
Návaznosti
EF18_053/0016952, projekt VaV |
|