JANSOVÁ, Iveta a Charles Michael ELAVSKY. The Place of Convergent Audiences in the Small Industry Market. Television & New Media. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2023, roč. 24, č. 1, s. 19-36. ISSN 1527-4764. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/15274764211061323.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Place of Convergent Audiences in the Small Industry Market
Autoři JANSOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí) a Charles Michael ELAVSKY (840 Spojené státy, domácí).
Vydání Television & New Media, Thousand Oaks, SAGE Publications, 2023, 1527-4764.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Full text in the journal
Impakt faktor Impact factor: 2.000 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14230/23:00133998
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1177/15274764211061323
UT WoS 000758195200001
Klíčová slova anglicky convergent audiences; small markets; peripheral markets; audience construction; on-demand services; piracy; Czech Republic
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 13. 12. 2022 13:24.
Anotace
In this day and age, it is increasingly important to ask how the cultural industries adapt to the evolution of communication technology. Recent technological changes influencing our understanding of media communication processes are discussed in various fields, with western traditions often predominating. However, the particular impact on industry dynamics is hardly universal. Specifically, the way such changes influence the dynamics of small, distinct peripheral markets remains largely underexamined. To this end, this manuscript focuses on such questions as they relate to the specificities of Central and Eastern Europe and the Czech Republic, a particularly small industry with distinct cultural proclivities. In ascertaining how media representatives/workers comprehend and engage their audiences, this paper presents a fuller understanding of the microsocial processes by which Czech media audiences are framed and conceptualized within Czech media industries and offers insights into the rationales directing the Czech media industry itself, particularly in relation to mediating the dialectic of local dynamics, international competition, and the evolution of digitalization.
Návaznosti
GA18-19278S, projekt VaVNázev: Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři
Investor: Grantová agentura ČR, Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 23:48