POLÁNKOVÁ, Lenka, Hana CISOVSKÁ a Eva JANEBOVÁ. Well-being učitelů a vedoucích pracovníků základních škol v kontextu dramatické výchovy. In Dittingerová Eva, Katja Ropret Perne. Žít školu naplno. Well-being učitelů a vedoucích pracovníků základních škol v kontextu dramatické výchovy. 1. vyd. Brno: Lužánky - středisko volného času Brno, příspěvková organizace, 2021, s. 46-82. ISBN 978-80-85038-11-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Well-being učitelů a vedoucích pracovníků základních škol v kontextu dramatické výchovy
Název česky Well-being učitelů a vedoucích pracovníků základních škol v kontextu dramatické výchovy
Název anglicky THE WELL-BEING OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND MANAGEMENT WORKERS IN THE CONTEXT OF DRAMA IN EDUCATION
Autoři POLÁNKOVÁ, Lenka, Hana CISOVSKÁ a Eva JANEBOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, Žít školu naplno. Well-being učitelů a vedoucích pracovníků základních škol v kontextu dramatické výchovy, od s. 46-82, 37 s. 2021.
Nakladatel Lužánky - středisko volného času Brno, příspěvková organizace
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-85038-11-8
Klíčová slova česky well-being; vzdělávání; výzkum; dramatická výchova, učitelé
Klíčová slova anglicky Well-being; Education; Research; Drama in Education, Teachers
Změnil Změnila: MgA. Lenka Polánková, Ph.D., učo 70805. Změněno: 17. 2. 2022 18:50.
Anotace
Kapitola představuje pomocí kvalitativního výzkumu sondu do pojetí well-beingu vybraných učitelů a vedoucích pracovníků ze tří základních škol, kteří se v rámci projektu To be or not to be well? – Drama and Theatre in Education, který probíhal v letech 2019-2022 s podporou programu Evropské unie Erasmus+účastnili vzdělávacího semináře z oblasti dramatické výchovy ve Středisku volného času Lužánky. Pomocí čtrnácti polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s časovým odstupem se šesti informanty, které byly analyzovány prostřednictvím metody interpretativní fenomenologické analýzy (IPA), zodpovídáme otázky: Jak vybraní učitelé a vedoucí pracovníci základních škol zapojení do projektu To Be reflektují svůj wellbeing na škole, kde učí? Jak podle vybraných učitelů a vedoucích pracovníků škol zapojených do projektu To Be může dramatická výchova přispívat k rozvoji wellbeingu u učitelů a žáků?
Anotace anglicky
The realised qualitative research, which falls under the international Erasmus + project, To be or not to be well? - Drama and theatre in education (further simply as To Be) uses drama and theatre methods in education for the development of wellbeing of pupils and teachers in schools. The research functions as a probe into how selected teachers and school management workers understand wellbeing. The research subjects from three different primary schools have attended a seminar on Drama in Education in the The Lužánky Leisure Time Activity Centre as part of the aforementioned project. Through the use of the IPA (Interpretative Phenomenological Analysis) method, we have analysed fourteen semi-structured interviews with six research informants to answer these questions: How do primary school teachers and management workers who took part in the To Be project reflect on the well-being in their schools? According to the primary school teachers and management workers who took part in the To Be project, how can Drama in Education aid in the development of the well-being of teachers and pupils?
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 18:18