2022
Uvádění začínajících učitelů mateřských škol
SYSLOVÁ, Zora a Irena BORKOVCOVÁZákladní údaje
Originální název
Uvádění začínajících učitelů mateřských škol
Název anglicky
Induction of beginning pre-school teachers
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Irena BORKOVCOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, 131 s. Řízení školy, 2022
Nakladatel
Wolters Kluwer
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00125385
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7676-223-7
Klíčová slova česky
Mateřská škola; socializace; uvádějící učitel; začínající učitel.
Klíčová slova anglicky
Kindergarten; socialization; cooperative teacher; beginning teacher.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2023 10:49, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Monografie je zaměřená na problematiku podpory začínajících učitelů mateřských škol. Tomuto tématu nebyl věnovaný žádný výzkum. Stejně jako na dalších typech škol, nemají mateřské školy žádnou oporu pro uvádění začínajících učitelů v zákonných či metodických dokumentech. Autorky publikace se proto rozhodly přiblížit uvádění začínajících učitelů mateřských škol zejména ředitelům a ředitelkám, ale i učitelům a učitelkám. Oporou jim byly nejen teorie spojené s tzv. socializací začínajících učitelů, ale především výzkumné šetření, které provedly. Všechny dostupné informace a výzkumná zjištění zarámovaly zahraničními zkušenostmi a v závěrečné kapitole se pokusily formulovat doporučení určená jak samotným začínajícím učitelům, tak učitelům uvádějícím, ale i vedení mateřských škol.
Anglicky
The monograph focuses on the issue of support for beginning kindergarten teachers. No research has been devoted to this topic. As in other types of schools, kindergartens have no support for introducing beginning teachers in legal or methodological documents. The authors of the publication therefore decided to bring the introduction of beginning kindergarten teachers closer to principals, but also to teachers. They were supported not only by the theories associated with the so-called socialization of beginning teachers, but above all by the research they conducted. All available information and research findings were framed by foreign experience and in the final chapter they tried to formulate recommendations for both beginning teachers and introductory teachers, as well as kindergarten management.