B 2022

Uvádění začínajících učitelů mateřských škol

SYSLOVÁ, Zora a Irena BORKOVCOVÁ

Základní údaje

Originální název

Uvádění začínajících učitelů mateřských škol

Název anglicky

Induction of beginning pre-school teachers

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Irena BORKOVCOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 131 s. Řízení školy, 2022

Nakladatel

Wolters Kluwer

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00125385

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7676-223-7

Klíčová slova česky

Mateřská škola; socializace; uvádějící učitel; začínající učitel.

Klíčová slova anglicky

Kindergarten; socialization; cooperative teacher; beginning teacher.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2023 10:49, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie je zaměřená na problematiku podpory začínajících učitelů mateřských škol. Tomuto tématu nebyl věnovaný žádný výzkum. Stejně jako na dalších typech škol, nemají mateřské školy žádnou oporu pro uvádění začínajících učitelů v zákonných či metodických dokumentech. Autorky publikace se proto rozhodly přiblížit uvádění začínajících učitelů mateřských škol zejména ředitelům a ředitelkám, ale i učitelům a učitelkám. Oporou jim byly nejen teorie spojené s tzv. socializací začínajících učitelů, ale především výzkumné šetření, které provedly. Všechny dostupné informace a výzkumná zjištění zarámovaly zahraničními zkušenostmi a v závěrečné kapitole se pokusily formulovat doporučení určená jak samotným začínajícím učitelům, tak učitelům uvádějícím, ale i vedení mateřských škol.

Anglicky

The monograph focuses on the issue of support for beginning kindergarten teachers. No research has been devoted to this topic. As in other types of schools, kindergartens have no support for introducing beginning teachers in legal or methodological documents. The authors of the publication therefore decided to bring the introduction of beginning kindergarten teachers closer to principals, but also to teachers. They were supported not only by the theories associated with the so-called socialization of beginning teachers, but above all by the research they conducted. All available information and research findings were framed by foreign experience and in the final chapter they tried to formulate recommendations for both beginning teachers and introductory teachers, as well as kindergarten management.