B 2021

Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství

Název česky

Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství

Název anglicky

A student teacher professional competence standard

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ

Vydání

2. dotisk 1. vyd. Brno, 24 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9581-6

Klíčová slova česky

profesní standard, studenti učitelství, provázející učitelé, kvalita výuky, profesní učení, profesní rozvoj

Klíčová slova anglicky

professional standard, student teachers, cooperating teachers, quality of teaching, professional learning, professional development

Štítky

Změněno: 16. 2. 2022 14:18, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Smyslem Standardu je explicitně pojmenovat expertní vědění učitelů základních a středních škol a akademických pracovníků pedagogické fakulty o tom, co je to kvalitně připravená, realizovaná a evaluovaná výuka. Standard slouží především studentům učitelství k orientaci v nárocích na kvalitu výuky na ZŠ/SŠ, k posuzování stavu a monitorování pokroku svých profesních kompetencí. V neposlední řadě Standard pomáhá utvářet sdílené porozumění tomu, co je to kvalita výuky v komunitě budoucích a stávajících učitelů a sjednocovat tak aktéry podílející se na pregraduální přípravě budoucích učitelů.

Anglicky

The purpose of the Standard is to describe the expert knowledge of primary and secondary school teachers, and the academic staff of the Faculty of Education about what is well-prepared implemented and assessed teaching. The Standard is primarily used by student teachers for orientation in the demands of of the quality of teaching at primary and secondary schools, for assessing and monitoring the progress of their professional competencies. Last but not least, the Standard helps to create a shared understanding of the teaching quality in the community of prospective and current teachers, thus bringing together actors involved in undergraduate training of pre-service teachers.