RÖDEROVÁ, Petra. Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence. Online. In Zuzana Truhlářová, Pavel Zikl, Gabriela Daňková. Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs. Hradec Králové: Vydalo nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus, 2021, s. 214-219. ISBN 978-80-7435-828-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Název česky Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Název anglicky Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention
Autoři RÖDEROVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové, Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs. od s. 214-219, 6 s. 2021.
Nakladatel Vydalo nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW stránky konference s odkazem na sborník s konference
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00124313
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-828-9
Doi http://dx.doi.org/10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029
Klíčová slova česky zrakové obtíže; školní výkon; kompetence žáků; kompetence pedagogů
Klíčová slova anglicky visual difficulties; school performance; pupils; competences; teachers‘ competences
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 3. 2022 09:47.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na problematiku zvládání zrakových obtíží dětí a žáků v předškolním a ve školním prostředí. Zaměříme se na zrakové obtíže, které sice nespadají do kategorie zrakového postižení, avšak dětem a žákům způsobují potíže a snižují jejich školní výkon. Za zásadní považujeme ohrožení školní úspěšnosti žáků a zátěž, která z daných obtíží vyplývá. Příspěvek prezentuje zjištění pilotních šetření v prostředí předškolního a primárního vzdělávání, zkušenosti pedagogických pracovníků a konkrétní návrhy a doporučení pro praxi. Cílem je upozornit na problematiku zrakových obtíží zpohledu potřeb žáka a také z pohledu kompetencí pedagogických pracovníků, jak v daných situacích postupovat.
Anotace anglicky
The paper focuses on the issue of coping with visual problems of children and pupils in preschool and school environment. We will focus on visual difficulties, which do not fall into the category of visual impairment, but cause problems for children and pupils and reduce their school performance. We consider the threat to students‘ school success and the burden that arises from the given difficulties to be essential. The paper presents the findings of pilot surveys in the environment of preschool and primary education, the experience of teachers and specific proposals and recommendations for practice. The aim is to draw attention to the issue of visual difficulties from the point of view of the pupil‘s needs and also from the point of view of the competencies of pedagogical staff, how to proceed in given situations.
Návaznosti
MUNI/A/1429/2020, interní kód MUNázev: Význam speciální pedagogiky a role speciálního pedagoga z pohledu rodičů
Investor: Masarykova univerzita, Význam speciální pedagogiky a role speciálního pedagoga z pohledu rodičů
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 11:52