2021
První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce
MACHALCOVÁ, Markéta a Martina JANČOVÁZákladní údaje
Originální název
První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce
Název česky
První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce
Autoři
MACHALCOVÁ, Markéta a Martina JANČOVÁ
Vydání
In XVIII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
První pomoc; první pomoc u dětí; školní a dětské úrazy; terénní výuka; starší školní věk; didaktické materiály
Změněno: 10. 3. 2022 13:19, Mgr. Martina Jančová, Ph.D.
Anotace
V originále
Předmětem diplomové práce je výzkum zabývající se první pomoci a důležitostí jejího zařazení do vzdělávání, a to v souvislosti s pedagogickou činností. Současně je práce zaměřena na specifika první pomoci v terénní výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou, empirickou a didaktickou. V teoretické části jsou nastíněny základní poznatky o první pomoci. Zároveň je poskytován vhled do rozvoje a inovací ve vzdělávání v oblasti první pomoci. V empirické části je zkoumán vztah studentů a učitelů k první pomoci. Zajímá nás, jak první pomoc vnímají, jak je pro ně důležitá a zejména jak funguje a jak se na školách učí. Výzkum byl prováděn standardní kvantitativní metodou – dotazníkové šetření. V závěru diplomové práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a zodpovězeny hlavní i vedlejší výzkumné otázky. Obsahem didaktické části práce jsou kompletní návrhy hodin a vytvořené didaktické materiály pro žáky druhého stupně ZŠ, ve kterých jsou zohledněny výsledky výzkumu.