2021
Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival?
PROKEŠ, Lubomír, Jana HORSKÁ a Jan NEKVAPILZákladní údaje
Originální název
Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival?
Název anglicky
Simulation and Data Visualization for Physics and Chemistry Education – a Revival?
Autoři
PROKEŠ, Lubomír, Jana HORSKÁ a Jan NEKVAPIL
Vydání
1. vyd. Brno, 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021, od s. 122-129, 8 s. 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9998-2
Klíčová slova česky
simulace; vizualizace; výuka; fyzika; chemie
Klíčová slova anglicky
simulation; visualization; education; physics; chemistry
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2022 13:33, Dana Nesnídalová
V originále
Tváří v tvář koronavirové epidemii roste význam distančních forem výuky a také potenciál pro významnější uplatnění simulačních a vizualizačních metod ve výuce, přípravě studijních materiálů i samostudiu. Jako perspektivní platformy pro aplikaci se, spíše než specializované komerční programy, jeví obecně dostupné softwarové nástroje jako MS Excel, Python a R. Práce s těmito nástroji umožňuje navzájem integrovat znalosti matematiky a informatiky s poznatky z fyziky, resp. chemie.
Anglicky
As a result of the coronavirus epidemics, the importance of distance forms of teaching and learning increase. It leads to more extensive application of simulation and visualization methods in teaching and preparation of study materials, or in learning and self-studying. Software tools like MS Excel, Python and R were found to be promising platforms for these purposes. The usage of these tools enables to integrate mathematical and computer science skills with physics and chemistry.