PROKEŠ, Lubomír, Jana HORSKÁ a Jan NEKVAPIL. Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival?. Online. In Jan Válek, Peter Marinič, Pavel Pecina. 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, s. 122-129. ISBN 978-80-210-9998-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival?
Název anglicky Simulation and Data Visualization for Physics and Chemistry Education – a Revival?
Autoři PROKEŠ, Lubomír, Jana HORSKÁ a Jan NEKVAPIL.
Vydání 1. vyd. Brno, 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021, od s. 122-129, 8 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9998-2
Klíčová slova česky simulace; vizualizace; výuka; fyzika; chemie
Klíčová slova anglicky simulation; visualization; education; physics; chemistry
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 3. 2022 13:33.
Anotace
Tváří v tvář koronavirové epidemii roste význam distančních forem výuky a také potenciál pro významnější uplatnění simulačních a vizualizačních metod ve výuce, přípravě studijních materiálů i samostudiu. Jako perspektivní platformy pro aplikaci se, spíše než specializované komerční programy, jeví obecně dostupné softwarové nástroje jako MS Excel, Python a R. Práce s těmito nástroji umožňuje navzájem integrovat znalosti matematiky a informatiky s poznatky z fyziky, resp. chemie.
Anotace anglicky
As a result of the coronavirus epidemics, the importance of distance forms of teaching and learning increase. It leads to more extensive application of simulation and visualization methods in teaching and preparation of study materials, or in learning and self-studying. Software tools like MS Excel, Python and R were found to be promising platforms for these purposes. The usage of these tools enables to integrate mathematical and computer science skills with physics and chemistry.
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 13:41