B 2021

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

Název česky

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

Název anglicky

Outdoor education at Faculty of Education, Masaryk University. Support for the use of technology and the implementation of research activities in the undergraduate education of future teachers

Vydání

1. vyd. Brno, 154 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9916-6

Klíčová slova česky

inovace; terénní výuka; silná výuková strategie; mezipředmětové vazby

Klíčová slova anglicky

innovation; outdoor education; fieldwork; interdisciplinarity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2022 22:59, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace popisuje proces přípravy, tvorby, pilotáže a realizace interdisciplinárních vzdělávacích materiálů a kurzů. Jednotlivé kapitoly ukazují příklady dobré praxe vedoucí k maximálnímu propojení výuky s využitím mezipředmětových vztahů a průřezových témat. V jejich průběhu byly adekvátně zařazovány moderní strategie řízení učební činnosti. Inovativní kurzy terénní výuky vznikaly ve spolupráci vysokoškolských učitelů napříč katedrami geografie, biologie, historie, tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, sociální pedagogiky a anglického jazyka na PdF MU.

Anglicky

The publication describes the process of preparation, creation, piloting and implementation of interdisciplinary educational materials and courses. The individual chapters show examples of good practice leading to the maximum interconnection of teaching using interdisciplinary relationships and cross-cutting themes. In the course of them, modern learning management strategies were adequately included. Innovative field teaching courses were created in cooperation with university teachers across the departments of geography, biology, history, physical education and health education, social pedagogy and English at the Faculty of Education, Masaryk University.