BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě. Online. 1. elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 83 s. ISBN 978-80-210-5936-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě
Název anglicky Education of Students with Asperger Syndrome in the Inclusive Classroom
Autoři BAZALOVÁ, Barbora.
Vydání 1. elektronické. Brno, 83 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5936-8
Klíčová slova česky Aspergerův syndrom; porucha autistického spektra; autismus; inkluzivní třída; pedagog; asistent pedagoga; potřeba; klíčová aktivita
Klíčová slova anglicky Asperger syndrome; autism spectrum disorder; autism; inclusive classroom; teacher; assistant teacher; need; essential activity
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 15. 3. 2022 14:29.
Anotace
Metodická příručka rozšiřuje znalosti pedagogů a asistentů pedagoga o specifickém přístupu k žákovi s Aspergerovým syndromem a jeho zapojení v inkluzivní třídě. Při práci se třídou, s žákem s Aspergerovým syndromem, pedagogy, asistentem pedagoga a dalšími aktéry jsme popsali způsoby zvládání situací vyplývajících z interakce mezi aktéry školního prostředí, způsoby adaptace školního prostředí, možnosti posilování pozitivních vztahů mezi spolužáky a pozitivní zkušenosti ze školy skrze podporu komunikačních, sociálních a emocionálních kompetencí. Představujeme konkrétní aktivity z edukační praxe.
Anotace anglicky
The methodological guide focuses on developing social, emotional, and communication skills of students with Asperger syndrome and their classmates, teachers, assistant teachers, and the school staff. We aim to extend knowledge on the specific approaches to students with AS in the inclusive classroom. We offer coping strategies in situations arising from the interaction between the school actors. A classroom adaptation and fostering positive relationships between classmates are the critical factors for positive school experiences of everybody. We present specific cases from the participatory classroom observation. Furthermore, we discuss the difficulties in the inclusive classroom and offer incentives to prevent these situations. We provide the readers with the specific activities for the groups with the students with AS.
Návaznosti
CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872, interní kód MUNázev: Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (Akronym: Kvalita v inkluzi žáků se SVP)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:58