BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 83 s. ISBN 978-80-210-5936-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě
Název anglicky Education of Students with Asperger Syndrome in the Inclusive Classroom
Autoři BAZALOVÁ, Barbora.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 83 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-5936-8
Klíčová slova česky Aspergerův syndrom; porucha autistického spektra; autismus; inkluzivní třída; pedagog; asistent pedagoga; potřeba; klíčová aktivita
Klíčová slova anglicky Asperger syndrome; autism spectrum disorder; autism; inclusive classroom; teacher; assistant teacher; need; essential activity
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 15. 3. 2022 09:09.
Anotace
Metodická příručka rozšiřuje znalosti pedagogů a asistentů pedagoga o specifickém přístupu k žákovi s Aspergerovým syndromem a jeho zapojení v inkluzivní třídě. Při práci se třídou, s žákem s Aspergerovým syndromem, pedagogy, asistentem pedagoga a dalšími aktéry jsme popsali způsoby zvládání situací vyplývajících z interakce mezi aktéry školního prostředí, způsoby adaptace školního prostředí, možnosti posilování pozitivních vztahů mezi spolužáky a pozitivní zkušenosti ze školy skrze podporu komunikačních, sociálních a emocionálních kompetencí. Představujeme konkrétní aktivity z edukační praxe.
Anotace anglicky
The methodological guide focuses on developing social, emotional, and communication skills of students with Asperger syndrome and their classmates, teachers, assistant teachers, and the school staff. We aim to extend knowledge on the specific approaches to students with AS in the inclusive classroom. We offer coping strategies in situations arising from the interaction between the school actors. A classroom adaptation and fostering positive relationships between classmates are the critical factors for positive school experiences of everybody. We present specific cases from the participatory classroom observation. Furthermore, we discuss the difficulties in the inclusive classroom and offer incentives to prevent these situations. We provide the readers with the specific activities for the groups with the students with AS.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:42