B 2020

Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě

Název anglicky

Education of Students with Asperger Syndrome in the Inclusive Classroom

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 83 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-5936-8

Klíčová slova česky

Aspergerův syndrom; porucha autistického spektra; autismus; inkluzivní třída; pedagog; asistent pedagoga; potřeba; klíčová aktivita

Klíčová slova anglicky

Asperger syndrome; autism spectrum disorder; autism; inclusive classroom; teacher; assistant teacher; need; essential activity

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2022 09:09, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Metodická příručka rozšiřuje znalosti pedagogů a asistentů pedagoga o specifickém přístupu k žákovi s Aspergerovým syndromem a jeho zapojení v inkluzivní třídě. Při práci se třídou, s žákem s Aspergerovým syndromem, pedagogy, asistentem pedagoga a dalšími aktéry jsme popsali způsoby zvládání situací vyplývajících z interakce mezi aktéry školního prostředí, způsoby adaptace školního prostředí, možnosti posilování pozitivních vztahů mezi spolužáky a pozitivní zkušenosti ze školy skrze podporu komunikačních, sociálních a emocionálních kompetencí. Představujeme konkrétní aktivity z edukační praxe.

Anglicky

The methodological guide focuses on developing social, emotional, and communication skills of students with Asperger syndrome and their classmates, teachers, assistant teachers, and the school staff. We aim to extend knowledge on the specific approaches to students with AS in the inclusive classroom. We offer coping strategies in situations arising from the interaction between the school actors. A classroom adaptation and fostering positive relationships between classmates are the critical factors for positive school experiences of everybody. We present specific cases from the participatory classroom observation. Furthermore, we discuss the difficulties in the inclusive classroom and offer incentives to prevent these situations. We provide the readers with the specific activities for the groups with the students with AS.