J 2021

Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?

MÁSILKO, Lukáš a Terézia ČERNÁ

Základní údaje

Originální název

Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?

Název česky

Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?

Název anglicky

The Inquiry-based Distance Teaching of University Mathematics

Autoři

MÁSILKO, Lukáš a Terézia ČERNÁ

Vydání

South Bohemia Mathematical Letters, České Budějovice, University of South Bohemia, 2021, 2336-2081

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10101 Pure mathematics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

Klíčová slova česky

badatelsky orientovaná výuka, matematika, univerzita, distanční výuka, distanční studium

Klíčová slova anglicky

inquiry-based education, mathematics, university, distance teaching, distance learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 7. 2022 14:28, Mgr. Lukáš Másilko

Anotace

V originále

Studenti matematiky se často učí procedurálním způsobem, a tak si netvoří hlubší konceptuální porozumění, díky němuž by své znalosti mohli později uplatnit v~jiných oborech či využít v životě. Cílem mezinárodního projektu Platinum je ověřit, zda badatelsky orientované pojetí výuky a studia pomůže změnit tento trend týkající se i vysokoškolských studentů. V článku jsou popsány hlavní cíle a výstupy projektu Platinum a nabídnuty ukázky badatelsky orientovaných úkolů, které byly zařazeny během distanční formy výuky na Masarykově univerzitě.

Anglicky

Students of mathematics often learn in a procedural way and thus do not develop in-depth conceptual understandings through which they can relate mathematics to other disciplines and the world around them. The aim of the international Platinum project is to verify whether an inquiry-based approach to teaching and learning will help to change this trend for university students. The article describes the main objectives and outcomes of the Platinum project and offers examples of inquiry-based tasks that have been included during distance courses at Masaryk University.

Přiložené soubory