2021
Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
MÁSILKO, Lukáš a Terézia ČERNÁZákladní údaje
Originální název
Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
Název česky
Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
Název anglicky
The Inquiry-based Distance Teaching of University Mathematics
Autoři
MÁSILKO, Lukáš a Terézia ČERNÁ
Vydání
South Bohemia Mathematical Letters, České Budějovice, University of South Bohemia, 2021, 2336-2081
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10101 Pure mathematics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Klíčová slova česky
badatelsky orientovaná výuka, matematika, univerzita, distanční výuka, distanční studium
Klíčová slova anglicky
inquiry-based education, mathematics, university, distance teaching, distance learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 7. 2022 14:28, Mgr. Lukáš Másilko
V originále
Studenti matematiky se často učí procedurálním způsobem, a tak si netvoří hlubší konceptuální porozumění, díky němuž by své znalosti mohli později uplatnit v~jiných oborech či využít v životě. Cílem mezinárodního projektu Platinum je ověřit, zda badatelsky orientované pojetí výuky a studia pomůže změnit tento trend týkající se i vysokoškolských studentů. V článku jsou popsány hlavní cíle a výstupy projektu Platinum a nabídnuty ukázky badatelsky orientovaných úkolů, které byly zařazeny během distanční formy výuky na Masarykově univerzitě.
Anglicky
Students of mathematics often learn in a procedural way and thus do not develop in-depth conceptual understandings through which they can relate mathematics to other disciplines and the world around them. The aim of the international Platinum project is to verify whether an inquiry-based approach to teaching and learning will help to change this trend for university students. The article describes the main objectives and outcomes of the Platinum project and offers examples of inquiry-based tasks that have been included during distance courses at Masaryk University.