2021
Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách
MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách
Název anglicky
The Concept of development of geoinformation skills in teaching at primary and secondary schools
Autoři
MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK a Radek DURNA
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 67 s. 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Klíčová slova česky
geoinformační technologie; geoinformační dovednosti; zeměpis
Klíčová slova anglicky
geospatial technologies; geoinformation skills; geography
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2022 14:20, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Koncepce reaguje na nedostatečnou podporu rozvoje geoinformačních dovedností na základních a středních školách v Česku. Jejím cílem je prezentovat provázaný systém rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních (ZŠ) a středních školách (SŠ) s důrazem na implementaci nástrojů GIS a navrhnout zásady pro rozvoj geoinformačních dovedností ve výuce. Za tímto účelem je vytvořena matice učebních úloh uspořádaná podle jednotlivých geoinformačních dovedností – čtení, výběr, použití, tvorba a sdílení. Úlohy v každé dovednosti jsou rozpracovány do tří úrovní náročnosti. Koncepce je určena zejména pro současné i budoucí učitele zeměpisu/geografie na ZŠ a SŠ, ale také pro tvůrce školních vzdělávacích programů či učitele v neformálním vzdělávání. Koncepce včetně učebních úloh a dalších materiálů je dostupná online na https://gitdoskol.ped.muni.cz.
Anglicky
The concept responds to insufficient support for developing geoinformation skills in Czech lower and upper secondary schools. It aims to present an interconnected system for developing geoinformation skills in teaching at lower and upper secondary schools, emphasising the implementation of GIS tools and proposing principles for the development of geoinformation skills in teaching. For this purpose, a matrix of learning tasks is created, arranged according to individual geoinformation skills – reading, selection, use, creation and sharing. Tasks in each skill are developed into three levels of difficulty. The concept is intended mainly for pre-service and in-service geography teachers at lower and upper secondary schools, authors of school educational programs or teachers in non-formal education. The concept, including learning tasks and other materials, is available online at https://gitdoskol.ped.muni.cz.
Návaznosti
TL02000142, projekt VaV |
|