DOLEŽÍ, Linda. Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí. In Suchomelová, Lenka. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2020. Praha: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2021, s. 97-102. ISBN 978-80-7470-343-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí
Název česky Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí
Název anglicky How to support multilingualism (not only) in children
Autoři DOLEŽÍ, Linda.
Vydání Praha, Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2020, od s. 97-102, 6 s. 2021.
Nakladatel Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-80-7470-343-0
Klíčová slova česky vícejazyčnost; děti; čeština jako druhý/cizí jazyk
Klíčová slova anglicky multilingualism; children; Czech as a second/foreign language
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 13. 4. 2022 15:23.
Anotace
Ve svém příspěvku se zabývám možnostmi podpory vícejazyčnosti u dětí. Zaměřuji se na vliv nejrůznějších faktorů (jako jsou např. věk, kontext osvojování a emoce) nejen na osvojení jazyka, ale také na jeho udržení, příp. zapomenutí. Představuji rovněž tzv. happylingual přístup (Yates, Terraschke 2013) a vnímání a respektování jedinečnosti situací, v nichž se vícejazyční mluvčí nacházejí.
Anotace anglicky
In my paper I pay attention to options concerning multilingualism support in children. I focus on various factors (such as age, context of acquisition and emotions) and their impact not only on language acquisition but also its maintenance and language attrition. I introduce happylingual approach (Yates and Terraschke, 2013) and I stress the importance of percieving and respecting the uniqueness of the linguistic situations of multilinguals.
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 15:26