DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem. In Výuka jazyků na lékařských fakultách II, Brno, 9.–10. 9. 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem
Název česky Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem
Název anglicky Czech as a Foreign Language and Communication with a Child Patient
Autoři DOLEŽÍ, Linda.
Vydání Výuka jazyků na lékařských fakultách II, Brno, 9.–10. 9. 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky čeština jako cizí jazyk; komunikace; výukové materiály; čeština pro specifické účely
Klíčová slova anglicky Czech as a foreign language; communication; learning materials; Czech for special purposes
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 13. 4. 2022 15:20.
Anotace
Ve svém příspěvku se věnuji češtině jako cizímu jazyku v kontextu komunikace s dětským pacientem. Analyzuji způsob, jakým se toto téma zpracovávají učebnice češtiny pro cizince a zaměřuji se jazykové jevy jazykové, jež by mohly být pro komunikaci s dětským pacientem relevantní, a to z hlediska jazykové produkce lékaře. Charakterizuji podobu jazyka u dětí v předškolním věku a poukazuji na možné výhody či nevýhody z hlediska recepce lékaře-cizince. Cílem mého příspěvku je tedy popsat možné rysy jazykových projevů typického dětského pacienta v konkrétní věkové skupině, co se jeho jazykových kompetencí týče, a co z toho vyplývá pro studenty, vyučující a tvůrce výukových materiálů.
Anotace anglicky
In my presentation I focus on Czech as a foreign language in the context of communication with children patients. I analyse the way how textbooks are approaching this topic and I focus on relevant linguistic phenomena as to the language production of the doctor. I introduce basic characteristics of pre-school children language and describe its possible advantages or disadvantages as to doctors´ perception. The aim of my presentation is to depict possible linguistic features and linguistic competences of a typical child patient in a particular age group and see its implications for students, teachers as well as study materials´ authors.
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 20:30