2020
Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies
NOGA, PavelZákladní údaje
Originální název
Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies
Název česky
Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií
Autoři
NOGA, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. ed. Brno, 171 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50401 Sociology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00124471
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9760-5
Klíčová slova česky
typoplakát; plakát; vizuální komunikace; tradiční komunikační médium; období rozvinutých komunikačních technologií
Klíčová slova anglicky
typo poster; poster; visual communication; Traditional Medium of Communication; iEpoch of Advanced Digital Technologies
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2022 11:28, Dana Nesnídalová
V originále
A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. Upon the arrival of digital technologies it seemed that a poster would gradually disappear from the print media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster and its extinction is probably not in sight yet.
Česky
Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Publikace se na základě několikaletého výzkumu mj. snaží odpovědět na otázky: Má plakát jako informační médium ve 21. století ještě vůbec svoje opodstatnění? Digitální technologie v posledních letech posilují především obrazovou složku vizuální komunikace, je v takovém světě ještě místo pro čistě typografickou formu přenosu informace? Jak často je designéry různých generací využíváno písmo i ve své „osvobozené“ formě jako výtvarný stavební materiál nahrazující fotografii či kresbu? Výzkum je doposud otevřený, tato publikace shrnuje jeho současný stav a nabízí rovněž názory na danou tématiku od 80 grafických designérů z Polska, Slovenska a Česka, včetně ukázek jejich typografických plakátů.