B 2020

Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies

NOGA, Pavel

Základní údaje

Originální název

Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies

Název česky

Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií

Autoři

NOGA, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. ed. Brno, 171 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50401 Sociology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00124471

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9760-5

Klíčová slova česky

typoplakát; plakát; vizuální komunikace; tradiční komunikační médium; období rozvinutých komunikačních technologií

Klíčová slova anglicky

typo poster; poster; visual communication; Traditional Medium of Communication; iEpoch of Advanced Digital Technologies

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2022 11:28, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. Upon the arrival of digital technologies it seemed that a poster would gradually disappear from the print media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster and its extinction is probably not in sight yet.

Česky

Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Publikace se na základě několikaletého výzkumu mj. snaží odpovědět na otázky: Má plakát jako informační médium ve 21. století ještě vůbec svoje opodstatnění? Digitální technologie v posledních letech posilují především obrazovou složku vizuální komunikace, je v takovém světě ještě místo pro čistě typografickou formu přenosu informace? Jak často je designéry různých generací využíváno písmo i ve své „osvobozené“ formě jako výtvarný stavební materiál nahrazující fotografii či kresbu? Výzkum je doposud otevřený, tato publikace shrnuje jeho současný stav a nabízí rovněž názory na danou tématiku od 80 grafických designérů z Polska, Slovenska a Česka, včetně ukázek jejich typografických plakátů.