KUBRICKÁ, Jana. CLIL (Content and Language Integrated Learning) for Pre-service Teachers of Science: Scaffolding in Lesson Planning. Online. In VERONIKA ŠVANDOVÁ, JAROMÍR LITERÁK, BARBORA PELÁNKOVÁ. Sborník konference didaktitky přírodních věd DidSci+ 2021. online: Masarykova univerzita, 2022, s. 61-68. ISBN 978-80-210-9876-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CLIL (Content and Language Integrated Learning) for Pre-service Teachers of Science: Scaffolding in Lesson Planning
Autoři KUBRICKÁ, Jana.
Vydání online, Sborník konference didaktitky přírodních věd DidSci+ 2021, od s. 61-68, 8 s. 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-80-210-9876-3
Klíčová slova anglicky CLIL; scaffolding; teacher training
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:35.
Anotace
In this paper the author introduces the conception of teaching CLIL (Content and Language Integrated Learning) in a specialised English course for student teachers at the Faculty of Science Masaryk University. She deals with the methodological aspects of the approach which are transferrable beyond CLIL and beneficial to future teachers of any subject. Specifically, she discusses scaffolding, i.e., the supporting strategies guiding a pupil through increasingly more challenging tasks. In the last part of the presentation, the author summarises the main points and comments from a survey which imply that students mainly struggle with structuring their lessons and the choice of suitable activities for their teaching.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 21:19