s 2021

14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021

VÁLEK, Jan, Peter MARINIČ a Pavel PECINA

Základní údaje

Originální název

14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021

Název česky

14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 156 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9998-2

Klíčová slova česky

didaktika matematiky; didaktika přírodních věd; didaktika odborného vzdělávání; aktivizující metody výuky; distanční vzdělávání

Klíčová slova anglicky

didactics of mathematics; didactics of natural sciences; didactics of vocational education; activating teaching methods; distance learning

Štítky

Změněno: 21. 4. 2022 11:32, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Didaktika matematiky, přírodních věd i odborného vzdělávání představují oblasti, jež se rozvíjí a jsou živnou půdou pro kultivaci nových myšlenek a přístupů. V oblasti matematiky a fyziky přináší sborník pohled na historický vývoj přístupu k vzdělávání a možnosti aktivizace žáků. Z praktického hlediska je fyzika a chemie propojená využitím simulací ve výuce. Odborné vzdělávání je zastoupeno z různých uhlů pohledu, ať problematikou technického vzdělávání, řešením logistických problémů nebo edukačními aktivitami ve výuce ekonomických předmětů. Vzhledem k aktuální situaci jsou hojně zastoupené příspěvky o dopadech probíhající pandemie na výchovno-vzdělávací proces a distanční vzdělávání.

Anglicky

Didactics of mathematics, natural sciences and vocational education represent developing areas and are a breeding ground for new ideas and approaches. In mathematics and physics, the proceedings provide an overview of the historical development of education process and the possibilities of activating students. From a practical point of view, physics and chemistry are interconnected by using simulations in teaching. Vocational education is represented from various perspectives, whether in technical education, by solving logistical problems, or educational activities in the teaching of economic subjects. Due to the current situation, there are abundant contributions on the effects of the ongoing pandemic on the educational process and distance learning.