J 2022

From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China

DE CARO, Antonio

Základní údaje

Originální název

From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China

Název česky

Od oltáře do domácnosti : Náročná popularizace křesťanských zbožných obrazů, předmětů a symbolů v Číně 16. a 17. století

Autoři

DE CARO, Antonio (380 Itálie, garant, domácí)

Vydání

Eikón Imago, Madrid, 2022, 2254-8718

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.100

Kód RIV

RIV/00216224:14210/22:00125762

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000803184300011

Klíčová slova anglicky

China; Christianity; Devotional Images; Jesuit Missions; Matteo Ricci; Jesuits

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2023 12:05, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

After the expeditions of wealthy merchants and Franciscan missionaries during the 14th century, the Chinese empire under Ming rule did not engage profusely with the European world, and vice versa. This period of artistic and intellectual silence and detachment was broken in the late 16th century when the Jesuit missionaries reconnected two worlds –Europe and China– reactivating previous medieval commercial, artistic, and intellectual routes. Silk –the product par excellence commercialized along the routes connecting China and Europe– was then accompanied by other precious products, including Chinese ceramics reaching various European courts and European paintings that reached the Ming court in Beijing. This paper addresses the complex and challenging popularization of Roman Catholicism through objects and images during the early modern era. In particular, it focuses on the diffusion of devotional images and objects used by Roman Catholic missionaries and the religious practices related to them.

Česky

Po výpravách bohatých obchodníků a františkánských misionářů během 14. století se čínská říše pod vládou Ming příliš nezapojovala do evropského světa a naopak. Toto období uměleckého a intelektuálního ticha a odloučení bylo přerušeno na konci 16. století, kdy jezuitští misionáři znovu propojili dva světy – Evropu a Čínu – a znovu aktivovali dřívější středověké obchodní, umělecké a intelektuální cesty. Hedvábí – produkt par excellence komercializovaný na trasách spojujících Čínu a Evropu – pak doprovázely další vzácné produkty, včetně čínské keramiky, která se dostala na různé evropské dvory, a evropských obrazů, které se dostaly na dvůr Ming v Pekingu. Tento článek se zabývá složitou a náročnou popularizací římského katolicismu prostřednictvím objektů a obrázků během raného novověku. Zejména se zaměřuje na šíření zbožných obrazů a předmětů používaných římskokatolickými misionáři a na náboženské praktiky s nimi související.