MARINIČ, Peter. Duální systém vzdělávání na středních školách jako propojování teorie s praxí. In Trendy ve vzdělávání & DidMatTech 2022. 2022. ISBN 978-80-244-6124-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Duální systém vzdělávání na středních školách jako propojování teorie s praxí
Název anglicky Dual System of Education in Secondary Schools as Connection between Theory and Practice
Autoři MARINIČ, Peter.
Vydání Trendy ve vzdělávání & DidMatTech 2022, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Sborník abstraktů
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-244-6124-3
Klíčová slova česky duální systém vzdělávání; kompetence instruktora, kompetence učitele
Klíčová slova anglicky dual system of education; instructor competencies; teacher competencies
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Změněno: 5. 5. 2022 11:34.
Anotace
Příspěvek osobně prezentovaný na konferenci se zabývá problematikou duálního systému vzdělávání na středních odborných školách v podmínkách České republiky. Představuje krátký vývoj odborného zdělávání se zaměřením na problematiku duálního systému. Identifikuje pozitivní a negativní dopady zavedení duálního systému vzdělávání v České republice na základě srovnání s vybranými Evropskými zeměmi. Dále se zaměřuje zejména na problematiku kompetencí a odpovědnosti učitelů na školách a instruktorů ve firmách, a jejich přípravy pro jejich působení v duálním systému vzdělávání.
Anotace anglicky
The paper personally presented at the conference deals with the issue of the dual system of education at secondary vocational schools in the conditions of the Czech Republic. It represents a short development of vocational education with a focus on the issue of the dual system. It identifies the positive and negative impacts of the implementation of the dual system in the Czech Republic on the basis of a comparison with selected European countries. It also focuses on the competencies and responsibilities of teachers in schools and instructors in companies, and preparation for their work in the dual education system.
Návaznosti
MUNI/A/1472/2021, interní kód MUNázev: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:10