a 2022

Náměty na distanční i prezenční výuku dýchací soustavy pro žáky druhého stupně základních škol

KASALOVÁ, Klára a Martina JANČOVÁ

Základní údaje

Originální název

Náměty na distanční i prezenční výuku dýchací soustavy pro žáky druhého stupně základních škol

Název anglicky

Topics for Distance and Traditional Learning of Respiratory Systems for Students of Lower Secondary Education

Autoři

KASALOVÁ, Klára a Martina JANČOVÁ

Vydání

XIX. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2022

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

Aplikace pro distanční výuku, aplikace pro prezenční výuku, dýchací soustava, experimentální výuka, prevence kouření cigaret
Změněno: 10. 5. 2022 14:50, Mgr. Klára Kasalová

Anotace

V originále

Diplomová práce se zabývá tvorbou výukových materiálů na téma dýchací soustava, nemoci a prevence pro žáky druhého stupně základních škol. Materiály jsou navrženy na možnost výuky jak prezenční, tak i distanční formou. Cílem této práce bylo vytvoření materiálů jak pro prezenční, tak pro distanční výuku, odučení těchto materiálu jednou z forem výuky a zodpovězení výzkumné otázky, zdali je experimentální výuka více účinná nežli výuka klasickou frontální formou. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje tématu zdraví žáků jako součásti vzdělávání, rizikového faktoru kouření a možností, jak může škola pomoci zlepšit zdraví dýchací soustavy žáků. Dále také využití digitálních technologií ve výuce a zařazení tématu dýchací soustavy do RVP. Praktická část obsahuje navržené aktivity zpracované formou metodických listů pro učitele a také strukturované přípravy na 4 vyučovací hodiny. Kromě samotných aktivit jsou v praktické části také zpracovány výsledky pretestů a posttestů. Materiály byly použity ve výuce prezenčního typu. Celkově dosáhlo zlepšení svých výsledků mezi pretestem a posttestem 100 % všech žáků. Lepší výsledky měla v pretestu i posttestu experimentální třída 9.A. Průměrný počet bodů z pretestu byl u třídy 9.A 6,6 bodů, u třídy 9.B 5,9 bodů. Průměrný počet bodů z posttestů byl 13,8 bodů ve třídě 9.A a 13,4 bodů ve třídě 9.B. Kontrolní třída 9.B však měla v rozdílu mezi pretesty a posttesty v průměru o 7,5 bodu více, experimentální třída 9.A průměrně o 7,3 bodu více.

Návaznosti

MUNI/A/1453/2021, interní kód MU
Název: Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství