2022
Využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ
BUREŠOVÁ, Nikola a Jindřich ŠTELCLZákladní údaje
Originální název
Využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ
Název anglicky
Utilization of the natural potential of Rosice-Oslavany Region for the need of integrated teaching at secondary school
Autoři
BUREŠOVÁ, Nikola a Jindřich ŠTELCL
Vydání
XIX. Studentská konference, 2022
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
Terénní výuka, učitel, základní škola, Oslavany, výuka, integrovaná terénní výuka
Změněno: 11. 5. 2022 20:10, Mgr. Nikola Burešová
Anotace
V originále
Diplomová práce je zaměřena na využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření návrhu terénní výuky pro žáky 9. tříd zaměřené na oblast rosicko-oslavanské uhelné pánve, která patří k nejmenším a nejstarším černouhelným pánvím v České republice. Práce se zabývá možnostmi didaktického využití přírodních i technických objektů nacházejících se na naučné stezce Permokarbonem Boskovické brázdy a úzce spojenou problematikou usazených hornin a jejich dobývání ve studované oblasti. Práce je rozdělena do dvou částí. Rešeršní kapitola podává komplexní charakteristiku daného území se zaměřením na historii zdejšího dolování uhlí. Samostatná kapitola je věnována obecné problematice terénní výuky jako jedné z výukových organizačních forem a jejímu ukotvení v kurikulárních dokumentech. Praktickou část tvoří sestavená výuková trasa společně s materiály určenými k realizaci terénní výuky na dané lokalitě a fotodokumentace zájmového území. Takto vytvořený návrh terénní výuky byl prakticky realizován s žáky 9. ročníků ZŠ Oslavany, přičemž žáci jedné třídy absolvovali výuku v terénu a žáci druhé třídy ve škole. Práce srovnává výsledky obou skupin žáků a hodnotí přínos vytvořené terénní výuky pro účely základního vzdělávání. Připravené podklady mohou sloužit jako modelový příklad i dalším pedagogickým pracovníkům při realizaci terénní výuky na jiných základních školách.
Návaznosti
MUNI/A/1453/2021, interní kód MU |
|